رویه اختصاص نهاده به مرغداری های خوزستان تسهیل می شود


رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به مشکلات پیشروی برخی مرغداری‌ها و کارخانجات تولید خوراک دام بیان‌داشت: فرآیند اختصاص نهاده به این واحدها با همکاری سازمان جهادکشاورزی و اداره کل امور پشتیبانی امور دام استان تسهیل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز شهلا عموری پنجشنبه در حاشیه پنجاه و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان اظهار داشت: برخی از کارخانجات تولید خوراک دام در استان به دلیل مشکلات اداری موفق به دریافت نهاده نشده‌اند.

وی ادامه‌ داد: در همین راستا مقرر شد برابر دستور استاندار خوزستان این موضوع هرچه سریعتر در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان و اداره کل پشتیبانی امور دام خوزستان قرار گیرد و طی مدت ۲ هفته نسبت به جبران مشکلات پیش آمده اقدام شود.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با بیان اینکه ۱۸ کارخانجات تولید خوراک دام در استان خوزستان فعالیت دارند گفت: رویه صدور حواله اختصاص نهاده و همچنین تحویل محموله‌ها به کارخانجات با فاصله زمانی طولانی همراه است که بر اساس مصوبه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این فرآیند باید اصلاح شود.

عموری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرآیند اختصاص نهاده‌های طیور که از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شوند گفت: تولیدکنندگان مرغ استان در زمینه دریافت سهمیه‌های مربوطه نیز دچار مشکلاتی بودند و خواستار تامین و بارگیری نهاده‌ها از محل این بندر شدند.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان ادامه‌داد: این درحالی است که بخش قابل توجهی از نهاده‌های طیور استان از بنادر اداره کل پشتیبانی امور دام استان در شهرستان شوش تامین و بارگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بندر امام خمینی (ره) کار ضدعفونی خودروهای حمل بار برابر ضوابط بهداشتی انجام می‌شود یادآورشد: این خواسته تولیدکنندگان گوشت مرغ در استان با توجه به پیشگیری از انتقال بیماری‌های احتمالی از طریق خودورهای حمل بار به مرغداری‌ها مطرح گردید.

عموری یادآورشد: همچنین اداره کل امور پشتیبانی امور دام استان خوزستان مکلف شد که نسبت به اجازه ایجاد  انبار در محل بندر امام خمینی (ره) جهت انتقال نهادها به محل مورد نظر تولیدکنندگان اقدام کند و درصورت امکان نیز انبارهای دیگری در مناطق مختلف از استان جهت تسهیل در روند اختصاص سهمیه به تولیدکنندگان درنظر گرفته شود.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان همچنین به انتقاد مدیریت ارشد استان نسبت به محاسبه کرایه حمل نهاده‌ها و اخذ آن توسط اداره کل پشتیبانی امور دام خوزستان اشاره‌کرد و افزود: در این رابطه مقرر شد که کرایه حمل این نهاده اصلاح شود.

وی بیان‌داشت: سازمان حمایت از مصرف کننده کرایه حمل نهاده‌های طیور را بر اساس نرخنامه‌ای کلی تعیین کرده است که بابت هر کیلو نهاده هزینه‌های مازادی به تولیدکنندگان مرغ در استان تحمیل شده است.

عموری یادآورشد: در این خصوص قرار است استاندار خوزستان با وزیر جهادکشاورزی به منظور اصلاح رویه محاسبه کرایه حمل نهاده‌ها ویژه تولیدکنندگان مرغ استان مکاتبه و مذاکره کند.

بر اساس این گزارش، طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار استان از این پس مرغداران به میزانی که مرغ به کشتارگاه ها عرضه می کنند نهاده و سایر خدماتی دولتی از جمله دارو دریافت خواهند کرد.

صحن شورا 11:14:27 _ 00/01/21 22:30