اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

قابل توجه کلیه شرکتها، بازرگانان و فعالان اقتصادی دارای مراودات تجاری با کشور تایلند

اقتصادی سه شنبه 17/Farvardin/1400 15:41

معاون بین الملل اتاق ایران از لزوم اعبتار سنجی شرکت های تایلندی از طریق بخش اقتصادی سفارت ج.ا.ایران خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز کرباسی گفت: نظر به اطلاع واصله از وزارت امور خارجه کشورمان علیرغم اطلاع رسانی های مستمر مبنی بر ضرورت هماهنگی تجار ایرانی با بخش اقتصادی سفارت ج.ا.ایران در بانکوک به منظور احراز هویت شرکت ها و طرف های تجاری تایلند، اخیرا موارد کلاهبرداری از سوی شرکت های ( کاغذی ) تایلندی که وجود خارجی نداشته اند ، افازیش یافته است .

وی افزود :  در اکثر موارد مبالغ زیر ۱۰ هزار دلار از طرف ایرانی درخواست شده است چرا که احتمال پیگیری موضوع شکایت و احتمال گرفتن وکیل و پرداخت هزینه های آن را کاهش می دهد . در آخرین مورد در اسفند ماه ۱۳۹۹ ، از یک کلاهبرداری ۶۰۰ هزار دلاری جلوگیری به عمل آمد .

معاون بین الملل اتاق ایران تاکید داشت : اکیدا توصیه می شود ترتیبی اتخاذ گردد تا تجار ایرانی قبل از هر گونه اقدام با طرف های تایلندی ، هماهنگی های لازم به منظور اعتبار سنجی شرکت های مذکور را انجام دهند.

گفتنی است سفارت جمهوری اسلامی ایران با هدف صیانت از حقوق هموطنان و به منظور پیشگیری از وقوع کلاهبرداری اینترنتی از طریق خطوط ارتباطی ذیل آماده پاسخگویی و ارائه هرگونه اطلاعات لازم و مشاوره در این زمینه می باشد.

بخش اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران – بانکوک

تلفن های سفارت : ۰۰۶۶۲۳۹۰۰۸۷۱

نمابر سفارت : ۰۰۶۶۲۳۹۰۰۸۶۸

ایمیل: bkk.economic@mfa.gov.ir

سایت: https://thailand.mfa.gov.ir/portal/viewpage/۱۳۰۴۷