اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

با حضور رئیس اتاق بازرگانی اهواز؛  مشکلات واحدهای تولیدی مختلف خوزستان در ستاد تسهیل بررسی شد

اتاق اهواز یکشنبه 09/Khordad/1400 10:04

با حضور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز برای رفع مشکلات 8 واحد تولیدی مختلف استان در زمینه های بانکی، مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی و... تصمیم گیری شد.

استاندار:طرح توجیهی تغییر خط تولید شرکت لوله‌سازی خوزستان بررسی می‌شود
 استاندار خوزستان با اشاره به اینکه خط تولید فعلی شرکت لوله‌سازی خوزستان فاقد توجیه اقتصادی برای مالک و سرمایه‌گذار است گفت: خطوط تولیدی جدیدی قرار است در محل کارخانه نصب و راه اندازی شود و طرح توجیهی آن از سوی کارشناسان اقتصادی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی شنبه در نشست کارگروه تسهیل رفع موانع تولید در محل استانداری خوزستان اظهارداشت: بررسی ها نشان می‌دهد که به واسطه اختلافات پیش آمده بین شرکای این شرکت خصوصی، پرونده‌های حقوقی در دادگستری خوزستان  تشکیل شده است.

وی ادامه داد: مالک اصلی این کارخانه عنوان کرده که خط تولید شرکت لوله‌سازی خوزستان فاقد توجیه اقتصادی است و به رغم واردات و تامین مواد اولیه مورد نیاز مختلف طی ادوار گذشته، اما محصولات تولیدی بفروش نرسیده اند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این شرکت از هیچگونه منابع دولتی و یا ارز اختصاصی از سوی دولت استفاده نکرده است گفت: شرایط موجود باعث بروز بدهی‌های مختلفی برای شرکت شده است و در راستای اقتصادی بودن فعالیت کارخانه، تغییر خطوط تولید در دستور کار سرمایه‌گذار قرار گرفته است.

سلیمانی دشتکی به بازنشر برخی مطالب در فضای مجازی مبنی بر اینکه این ماشین‌آلات این کارخانه در حال فروش است گفت: به دلیل فضاسازی‌هایی که صورت گرفته، تصور اشتباهی در بین افکار عمومی به وجود آمده که این کارخانه متعلق به دولت است.

وی با تاکید بر اینکه این کارخانه کاملا متعلق به بخش خصوصی است گفت: درعین حال ، خصوصی بودن شرکت لوله‌سازی خوزستان بدین معنی نیست که نباید بر روند فعالیت آن نظارت شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه برابر با فرمایش مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۴۰۰ مبنی بر تولید، پشتیبانی و رفع موانع بیان‌ داشت: دولت باید شرایط فعالیت مجدد شرکت لوله‌سازی خوزستان را فراهم کند و در همین راستا لازم است طرح توجیهی مالک کارخانه مورد بررسی قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، ۱۳ اردیبهشت ماه امسال  عباس حسینی پویا دادستان مرکز استان خوزستان در پی انتشار خبری مبنی بر تخریب و فروش قطعات شرکت لوله سازی خوزستان اعلام کرد که از سوی این دادستانی جلوی هر گونه اقدامی در این خصوص گرفته شده تا در دادگستری به موضوع رسیدگی شود.

پیش از این نیز رییس قوه قضاییه در سخنانی از سازمان بازرسی و دادستان های سراسر کشور، خواسته بود که با متخلفانی که کارخانجات بنگاه‌های تولیدی را تعطیل می کنند و قطعات آن را به فروش می رسانند تا از زمین آن سوء استفاده کنند، قاطعانه برخورد شود.

غلامرضا عشقی مالک شرکت لوله سازی خوزستان ۲ روز بعد از بیانات دادستان مرکز استان در نشستی خبری گفت: طبق مطالعاتی که انجام شده، بر اساس نیاز استان و توجیه اقتصادی به دنبال تغییر کاربری این کارخانه به شرکت تولید دارو هستیم.

شرکت لوله سازی کار تولید لوله های چدنی با سایز ۶۰۰ را انجام می داد که به گفته مالک شرکت،به  دلیل عدم نیاز بازار و موسسات و دستگاه‌های مختلف تولید لوله های چدنی برای این شرکت دیگر توجیه اقتصادی ندارد.