اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

تمدید مهلت ثبت نام در سامانه املاک تا پایان شهریور / سقف اجاره بها بدون تغییر ماند

اقتصادی شنبه 22/Khordad/1400 13:02

محمد اسلامی از تمدید مهلت ثبت نام در سامانه جامع املاک و اسکان کشور تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از مهر، محمد اسلامی دقایقی قبل در یک برنامه زنده تلویزیونی اظهار کرد: با توجه به پایان یافتن مهلت ثبت نام مردم در سامانه املاک و اسکان کشور که تا ۱۹ خرداد ماه بود، ستاد ملی مقابله با کرونا این مهلت را تا پایان شهریور ماه تمدید کرد.
وی افزود: انتظار داریم تا مردم در مهلت باقی مانده نسبت به ثبت نام در سامانه جامع املاک و اسکان کشور اقدام و کمک کنند تا یک بار برای همیشه در تاریخ کشور، وزارت راه و شهرسازی بتواند بر اساس اطلاعات و آمار واقعی برنامه ریزی برای تولید و عرضه مسکن کند تا از این طریق دیگر شاهد وجود شکاف در وضعیت عرضه و تقاضای مسکن نباشیم.

اسلامی افزود: امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا، مصوبه‌ای در خصوص واحدهای مسکونی استیجاری داشتیم که در این مصوبه، همان شرایط سال گذشته مجدداً تأیید شد.
وی ادامه داد: بر این اساس، قراردادهای اجاره به صورت خودکار بدون اینکه نیاز به مراجعه به بنگاه‌های معاملات ملکی باشد، به مدت یک سال دارای اعتبار خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: میزان افزایش اجاره بها نیز که به عنوان سقف حداکثری که مجاز است، نه اینکه یک اجبار باشد، مانند سال گذشته تعیین شد