اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

نشست خبری رئیس جمهور منتخب آغاز شد

سیاسی دوشنبه 31/Khordad/1400 14:27

نشست خبری آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب لحظاتی قبل با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از  خبرگزاری فارس، نشست خبری آیت‌الله سیّد ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب، لحظاتی قبل آغاز شد.

وی در سخنان ابتدایی خود گفت: عرض تبریک و تهنیت دارم به مناسبت میلاد امام رضا علیه السلام، دهه کرامت را هم تبریک عرض میکنم و از رسانه های مختلف و خبرنگاران تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور منتخب ادامه داد: حماسه ملت بزرگ ایران در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به دنبال حماسه های بسیاری که مردم عزیزمان خلق کردن جلوه ای از حضور با اراده مردم عزیزمان است و پیام مهمی برای همه جهانیان داشت این حضور گسترده و با معنای مردم علی رغم شرایط کرونایی و دشمنی های بسیار و ایجاد جنگ روانی از طرف دشمنان ایران شکل گرفت حضور ملت بزرگ ایران که ساعت ها پای صندوق های رای قرار داشتند علی رغم برخی گله مندی هایی که از وضع اقتصادی داشتند بود.

رئیسی گفت: این حضور پیام های مختلفی داشت. یک پیام، پیام وحدت و انسجام ملی بود. پیام ملت ایران پیام ضرورت تغییر در شرایط اقتصادی و زندگی آنها بود. پیام ملت ایران، پیام مبارزه با فساد، فقر و تبعیض و در یک کلمه، اجرای عدالت در تمام شئون زندگی مردم بود. 

وی ادامه داد: پیام ملت ایران پیام پافشاری بر ارزشهای انقلاب شکوهمند اسلامی بود. پیام ملت ایران پیام تداوم امام خمینی و شهدا به‌ویژه شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی بود. این پیام را ملت ایران با حضور خودشان به مبانی انقلاب اسلامی و در لبیک گفتن به پیام مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی داشتند این پیام برای دولت مردمی و برای همه مدیران و مسئولانی که به نام این دولت خدمتگزار مردم خواهند بود باید دقیقا شنیده شود.

رئیس‌جمهور منتخب گفت: و به این عهدی که با مردم بسته این باید به این عهد وفادار ماند. وفای به این عهد تلاش برای خدمتگزاری به مردم و باز کردن گره ها بود. 

وی افزود: اطمینان داریم با توکل به خدا و اعتماد به داشته های ملت ایران و اعتماد به نیروی انسانی متراکم بویژه جوانان غرور آفرین این ملت و با ذخایر ارزشمندی که کشور ما از آن برخوردار است ان شاالله وضعیت و شرایط به نفع مردم تغییر خواهد کرد.

رئیس‌جمهور منتخب گفت: سیاست داخلی ما و اولویت های ما در این دولت بهبود وضعیت کسب و کار مردم و بهبود شرایط و وضعیت معیشت مردم خواهد بود و بهبود شرایط در دولت و در نظام اداری کارآمدی رقم خواهد زده شد که از بروکراسی که بعضاً بسیاری از اقدامات تحولی را در کشور مانع می شود حتما این شرایط تغییر باید کرد و یک نظام اداری کارآمدی سالم و قانون مداری توسط نیروهای کارآمد و انقلابی فساد ستیز در کشور شکل خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: من ضمن ارج نهادن به همه خدماتی که بعد از انقلاب توسط دولت های مختلف انجام خواهد شده است بدون تردید خدمات بسیاری برای کشور انجام شده است. در این ۴۰ سال، ما شاهد زحمات بسیار و تلاشها و اقداماتی در جهت توسعه یافتگی در کشور بودیم، لکن علیرغم همه زحماتی که دولت ها تا کنون کشیده اند و علی رغم همه تلاش های که تاکنون شده است و ما در برخی از حوزه ها به جایگاه عالی و قله های دست پیدا کرده ایم اما در برخی از حوزه ها بدلیل کم توجهی ها، سو مدیریت ها و عدم توجه به داشته های بسیاری که کشور از آن برخوردار است و نیروی کارآمد جوانی که در کشور می تواند منشا بسیاری از تحولات است مشکلاتی داریم.

وی با اشاره به عقب ماندگی در عدالت خاطر نشان کرد: محور تحول، اجرای عدالت بر بستر گام دوم انقلاب اسلامی است. به تمام اسناد بالادستی یعنی قانون اساسی جمهوری اسلامی، سیاست های مصوب نظام برنامه‌های توسعه توجه خواهد شد و ما در آستانه تشکیل دولت جدید برنامه توسعه هفتم را با همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس ان شاالله دنبال خواهیم کرد.

**اعتماد مردم به‌دلایلی مخدوش شد**

رئیسی گفت: امید داریم که اقدامات ما در جهت بهبود شرایط گره گشایی جدی از زندگی مردم کند و امید را به مردم باز گرداند و اعتمادی که بدلایلی مخدوش شده، این اعتماد به مردم عزیز و جوانان برگردد به نحوی که احساس همگان این باشد که دولت، دولت امیدآفرین است، دولت، دولت یک جریان خاصی نخواهد بود. دولت و مدیران همکار با دولت در سراسر کشور کسانی هستند که وطن دوست هستند، دغدغه مردم دارند، دغدغه انقلاب دارند و دغدغه آنها رفع مشکلات مردم است. هر کس دلش برای مردم و انقلاب بتپد همکار ما در جای جای کشور خواهد بود.

وی درباره سیاست خارجی ادامه داد: دنیا بداند وضعیت با این حضور حماسه ساز مردم عزیز ایران تغییر کرده است و این وضعیت و شرایط جدید پیش روی دنیاست.

رئیس‌جمهور منتخب گفت: تا امروز فشار حداکثری بر مردم ما کارساز نشده است، باید تجدید نظر کنند و برگردند. ملت ما نشان داده مقاومت و ایستادگی در مقابل فشارها دارد و دنیا باید بدانند که سیاست خارجی دولت ما از برجام شروع نمی شود چون به برجام هم محدود نخواهد شد.

وی ادامه داد: ما تعامل را با همه دنیا و همه کشورهای دنیا به عنوان یک اصل تعاملی گسترده و متوازن را در سیاست خارجی دنبال خواهیم کرد و در مذاکرات هر مذاکره ای که منافع ملی در آن تضمین شود، این مذاکره حتما مورد حمایت خواهد بود، اما ما وضعیت اقتصادی و شرایط مردم را به مذاکرات گره نخواهیم زد.

**اجازه نخواهیم داد مذاکره برای مذاکره باشد**

رئیس‌جمهور منتخب گفت: اجازه نخواهیم داد به نحوی مذاکره برای مذاکره باشد، اجازه نخواهیم داد مذاکرات فرسایشی باشد بلکه باید هر نشستی همراه با نتیجه باشد، نتیجه محوری موضوع ماست و باید آورده ای برای ملت بزرگ ایران داشته باشد در راستای آورده ای برای مردم و رفع محدودیت ها و تحریم ها و راستی آزمایی مسأله ارتباطات را ادامه خواهیم داد.