اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

رئیس اتاق بازرگانی اهواز: ۱۲ شهرستان خوزستان مشمول معافیت های مالیاتی مشابه مناطق آزاد شدند

اتاق اهواز سه شنبه 01/Tir/1400 08:36

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۰ در چارچوب جزء سه بند "پ" ماده ۳۲ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور، ۱۲ شهرستان غیربرخوردار از اشتغال خوزستان مشمول معافیت‎‌های مالیاتی مشابه با مناطق آزاد شدند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز شهلا عموری در دومین نشست  کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در محل استانداری خوزستان   اظهارداشت: یکی از ظرفیت‌های مهم قانون بودجه سال ۱۴۰۰ ویژه بهره‌مندی بخش خصوصی در استان خوزستان، جزء یک از بند "د" تبصره ۶ این قانون است.

وی ادامه‌داد: پیش‌بینی می‌شود که با سیاست‌های حمایتی که در قالب این تبصره و اجزاء آن تعیین شده، شاهد سرمایه‌گذاری‌های متعدد در ابعاد مختلف در استان خوزستان باشیم.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با بیان اینکه شاخص‌های مناطق و شهرستان های غیربرخوردار از اشتغال با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب هیات وزیران رسیده است.

عموری اضافه‌کرد: بر اساس این تصویبنامه هیات وزیران، شهرستان‌های کم برخوردار اشتغال (۱۲ شهرستان) ایذه، دشت آزادگان، شادگان، شوشتر، مسجدسلیمان، باغملک، لالی، گتوند، اندیکا، هفتگل، هویزه و حمیدیه مشمول بند "پ" ماده ۳۲ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور هستند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز  خاطرنشان‌کرد: تمامی طرح‌هایی که در این شهرستان‌ها به بهره‌برداری می‌رسند و یا مجوز تاسیس دریافت می‌کنند از معافیت‌های مالیاتی ( مالیات مستقیم) مشابه مناطق آزاد برخوردار خواهند شد.

 بر اساس جزء سه بند "پ" ماده ۳۲ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور معافیت مالیاتی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی در مناطق غیربرخوردار از اشتغال را به میزان معافیت‌های منظور شده در مناطق آزاد تجاری- صنعتی اعمال می‌شود.

گفتنی است، شهرستان هایی که نرخ بیکاری آنها بالاتر از میانگین نرخ بیکاری کشور است، به عنوان مناطق غیربرخوردار از اشتغال تعریف می‌شوند. این مناطق با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تصویب هیات وزیران در سال اول و نیز ششم هر دهه تعیین می‌شود.