اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

وضعیت "فعالیت مشاغل" و "محدودیت‌های ترددی" در شهرهای قرمز

اجتماعی سه شنبه 15/Tir/1400 12:56

به دنبال روند تصاعدی بروز، بستری و فوتیهای ناشی از کرونا بویژه در مناطق جنوبی و جنوب شرقی کشور و افزایش تعداد شهرهای قرمز، مجددا محدودیت‌های کرونایی بر اساس رنگبندی شهرها از ابتدای هفته جاری آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی، با اشاره به افزایش بیماری کرونا در شهرهای جنوبی، گفت: از روز یکشنبه در شهرهای قرمز تنها گروه مشاغل سطح یک اجازه فعالیت دارند و بقیه مشاغل همه تعطیل هستند. در مورد رفت و آمدها نیز چنین است و رفت و آمد از و به شهرهای قرمز ممنوع است و پلاک‌های بومی نمی‌توانند از شهر قرمز خارج شده و پلاک غیر بومی هم نمی‌تواند به شهر قرمز وارد شود. 

وی افزود: این موضوع از قبل ابلاغ شده است و از روز یکشنبه اعمال شده است. با توجه به اینکه ۱۰ شهرستان در استان تهران قرمز است، برای تهران هم رویه فوق اجرا می‌شود.

بنا به این  گزارش  همچنین سردار حسینی _ جانشین رئیس پلیس راهور ناجا، گفت: متاسفانه موج پنجم کرونا وارد کشور شده است و بر اساس اعلام ستاد ملی و وزارت بهداشت مشخص شد ۹۳ شهر قرمز، ۱۷۳ شهر نارنجی و و ۱۸۳شهر هم در وضعیت زرد هستند. 

وی افزود: طبق روال همیشگی و مصوبات پیشین شهرهای زرد مشمول محدودیت تردد نمی‌شوند. البته به جز محدودیت تردد شبانه که مربوط به همه شهرها فارغ از رنگبندی‌ها است. ولی در شهرهای قرمز و نارنجی از روز شنبه ابلاغ شده است که همکاران من و دوربین‌ها ترددهای غیرمجاز را ثبت کنند و برابر ابلاغیه‌های قبلی نسبت به تخلف برخورد قانونی را انجام دهند.