اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

آغاز ثبت نام چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر

اقتصادی یکشنبه 20/Tir/1400 07:57


ثبت نام چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر در حالی آغاز شده که بسیاری از کسب وکارها یک و سال نیم گذشته را در کنار شرایط سخت اقتصادی و ویروس کرونا سپری کردند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز ، ثبت نام چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر در سطح ملی و استانی آغاز به کار کرده تا دهم مرداد ماه ادامه دارد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از اصلی ترین بازیگران اکوسیستم کارآفرینی کشور به استناد رسالت و وظایف ذاتی خود در امر سیاستگذاری کارآفرینی و اشتغال، ارائه فعالیت های بنیادین در مسیر توسعه پایدار و ترویج کارآفرینی را در دستور کار قرار داده است.

جشنواره کارآفرینان برتر همه ساله با هدف شناسایی، انتخاب و معرفی کارآفرینان در سراسر کشور انجام می شود و تاکنون سیزده دوره جشنواره از سوی وزارت کار برگزار شده است.

رحیم سرهنگی مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت کار، مهمترین ویژگی های جشنواره کارآفرینان برتر را استفاده از شاخص های به روز و علمی - تخصصی در انتخاب کارآفرینان اعم از نوآوری، رشد ترکیبی اشتغال، فروش، صادرات، شناسایی، انتخاب و معرفی کارآفرینان در سه بخش اقتصادی صنعت، کشاورزی و خدمات و همکاری با متخصصین حوزه های مختلف در سراسر کشور جهت امور مربوط به داوری اعلام کرده است.

به گفته وی، جشنواره چهاردهم در حالی آغاز به کار کرده که کسب وکارها حدود یک و سال نیم در کنار شرایط سخت اقتصادی کشور درگیر پاندومی کرونا نیز بوده اند و طبعا کسب و کارهایی توانسته اند بقای خود را حفظ کنند که در مسیر نوآوری گام برداشته باشند.  

سرهنگی ابراز امیدواری کرده با استفاده از تجارب کارآفرینان به عنوان اصلی‌ترین عوامل تغییر در بازار و الگوسازی برای جوانان در این دوره از جشنواره ضمن شناسایی، انتخاب و معرفی الگوهای برتر کارآفرینی به جامعه گام مؤثری در راستای ترویج کارآفرینی و توسعه کشور برداشته شود.

ثبت نام چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر تا دهم مرداد ادامه دارد و تفاوت مهم این دوره از جشنواره با سایر دوره ها بخش گردشگری و صنایع دستی است که به عنوان یکی از بخش های تخصصی جشنواره در کنار بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات اضافه و از همکاری  وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این دوره استفاده شده است.

در دنیای امروز موضوع کارآفرینی به دلیل اهمیت در خلق فرصتهای شغلی جدید و رشد و توسعه اقتصادی مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته است و دولتها با سرمایه گذاری بر کسب و کارهای نوآورانه و کارآفرینانه مسیر توسعه یافتگی را با شتاب بیشتر دنبال کرده اند.