اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

شناسایی ۱۱۱ مسافر ناقل ویروس کرونا در مرزهای چذابه و شلمچه

اجتماعی دوشنبه 21/Tir/1400 11:15

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ۱۱۱ مسافر ناقل ویروس کرونا در مرزهای چذابه و شلمچه توسط آزمایشگاه های مستقر هلال احمر استان در ۲ مرز طی یک ماه گذشته شناسایی و از ورود آن ها به خوزستان جلوگیری شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از ایرنا دکتر علی خدادادی  بیان کرد: فعالیت ایستگاه های پایش سلامت مسافران از طریق مرزهای زمینی در ۲ مرز چذابه و شلمچه استان از سوی هلال احمر همچنان ادامه دارد و تا کنون سلامت ۲۶هزار ۳۹۰ مسافر ورودی به خوزستان سنجش شد.

وی گفت : طرح غربالگری مسافران ورودی از مرزهای زمینی از اسفندماه سال پیش بر عهده جمعیت هلال احمر گذاشته شد و جمعیت هلال احمر این استان با همکاری ستاد استانی مقابله با شیوع ویروس کرونا به ویژه قرارگاه های مرزبانی نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی، اجرای آن را در ۲ پایانه مرزی فعال ، آغاز کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: تمامی مسافران و تردد کنندگان از این پایانه های مرزی با بهره گیری از تکنولوژی های به روز ، از حیث ابتلا به کووید۱۹ پایش سلامت شده اند .

دکتر خدادادی با اشاره به سرعت پاسخ دهی به آزمایش های تشخیصیPCR در مرزهای زمینی خوزستان بیان کرد: پایش وضعیت سلامتی مسافران ورودی به کشور از  مرزهای خوزستان با جدیت تمام در شیفت های کاری در حال انجام است و با شناسایی سریع موارد مشکوک و یا مبتلا به ویروس کرونا در مبادی مرزی شلمچه و چذابه از طریق آزمایش تشخیصی PCR و اعلام نتیجه ۲ ساعته آن تا کنون۲۰هزار و ۲۲۰ تست PCR و ۸هزار و۲۳۴ تست سریع، نمونه گیری و آزمایش شده است که این مهم کمک شایانی را در جلوگیری از ورود مبتلایان از مبادی مرزی استان می کند.

از زمان شیوع کرونا سرعت بخشیدن به انجام تست کرونا و فراگیری انجام تست از جمله اقدامات برای پایش افراد مبتلا به کرونا و رسیدگی هر چه سریعتر به وضعیت سلامتی آن ها بوده است.

در حال حاضر سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان زرد کرونایی هستند.