اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

رجیستری تبلت‌ها از دوم مردادماه آغاز می‌شود/هشدار به دانش‌آموزانی که از طریق شبکه WiFi به اینترنت متصل بوده‌اند/وزارت آموزش و پرورش اطلاع‌رسانی کند

اجتماعی سه شنبه 22/Tir/1400 12:33

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن اعلام آغاز رجیستری تبلت‌ها از دوم مردادماه با هشدار به کاربرانی که از طریق شبکه WiFi به اینترنت متصل بوده‌اند گفت: این کاربران باید تا پیش از تاریخ‌های اعلامی ضمن قراردادن سیم‌کارت در تبلت، تماس تلفنی و یا ارسال پیامک داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اجرای گام دوم طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت گفت: تبلت‌های برند لنوو از دوم مردادماه و سایر برندهای تبلت از نهم مردادماه مشمول طرح رجیستری می‌شوند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هشدار به کاربرانی که تا کنون از طریق شبکه WiFi به اینترنت متصل بوده‌اند گفت: تمام کاربرانی که از طریق شبکه WiFi و بدون استفاده از شبکه اپراتوری کشور به اینترنت متصل بوده‌اند حتما باید تا پیش از تاریخ‌های اعلامی ضمن قراردادن سیم‌کارت در تبلت، تماس تلفنی و یا ارسال پیامک داشته باشند.

وی ادامه داد: کاربران برای اطمینان از رؤیت در شبکه اپراتوری، از طریق تارنمای همتا به نشانی اینترنتی hamta.ir و یا کد دستوری #7777* نسبت به استعلام اصالت تجهیزات خود اقدام نمایند.

دهقانی‌نیا تأکید کرد: مسؤولان محترم وزارت آموزش و پرورش و مدیران شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) از طریق درگاه‌ها و زیرساخت‌های ارتباطی خود با کادر آموزش، معلمان و دانش‌آموزان ضمن هشدار به کاربران این شبکه اجتماعی نسبت به اطلاع‌رسانی گسترده در رابطه با رجیستری تبلت‌ها اقدام نمایند.

وی اظهار داشت: پیش از این نیز با تصمیم کمیته راهبری طرح پیشگیری از قاچاق گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم‌کارت، رجیستری ساعت‌های هوشمند از 12 تیرماه و تجهیزاتی مانند بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA از 19 تیرماه سال جاری آغاز شده است.

دهقانی‌نیا گفت: آن دسته از تجهیزات دارای سیم‌کارت که تا قبل از اجرای طرح رجیستری فعال بوده‌اند، مشمول این طرح نمی‌شوند، اما تجهیزاتی که پس از تاریخ تعیین‌شده فعال شوند، مشمول رجیستری می‌شوند.

طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت تحت عنوان طرح رجیستری در سال 96 آغاز شد و در گام اول از اجرای آن به تدریج همه نشان‌های تجاری تلفن همراه تا اردیبهشت سال 97 مشمول طرح رجیستری شدند.