اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

تسهیل فرآیند ثبت علامت تجاری تصویب شد

اقتصادی چهارشنبه 23/Tir/1400 08:16


در جلسه پنجاه و یکم جلسه هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌و‌کار مصوبه تسهیل فرآیند ثبت علامت تجاری تصویب شد. به‌دنبال اجرای این مصوبه پیش‌بینی می‌شود حجم زیادی از مشکلات مرتبط با ثبت برند برای متقاضیان حقیقی حل شود.

براساس این مصوبه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با برقراری ارتباط سیستمی دوطرفه با وزارت صمت یا سازمان غذا و دارو تقاضای ثبت علامت تجاری را از طریق مسیر سبز حداکثر ظرف زمان ۴۵ روز تا مرحله صدور آگهی نوبت اول یا اخطار رد به انجام می‌رساند. براساس این مصوبه حداکثر ظرف یک هفته درخواست‌ها از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سازمان‌های مربوطه ارسال می‌شود و مراجع مذکور باید حداکثر ظرف دو هفته آن دسته از متقاضیانی که دریافت مجوز آنها براساس قوانین جاری کشور منوط به ثبت علامت تجاری است را به مرکز مالکیت معنوی معرفی کنند.

براساس این مصوبه مرکز مالکیت معنوی با همکاری سازمان غذا و دارو حداکثر ظرف مدت دو ماه میز خدمت ثبت علامت تجاری در حوزه غذا و دارو را در مراکز منتخب سازمان غذا و دارو در سراسر کشور راه‌اندازی کند. در ضمن بر مبنای این مصوبه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با برقراری ارتباط سیستمی دو‌طرفه با سازمان امور مالیاتی کشور ظرف مدت یک ماه در هنگام ثبت اظهارنامه ثبت علامت تجاری اطلاعات شخص متقاضی را برای پیش ثبت‌نام در نظام مالیاتی متناسب با اطلاعات درخواستی این سازمان ارسال می‌کند.