خروج ۸۳ واحد معدنی رامهرمز از بن‌بست


استاندار خوزستان از موافقت وزیر صمت با مصوبه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان مبنی بر اعمال ماده ۹ قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت به منظور احداث جاده دسترسی به ۸۳ واحد معدنی در شهرستان رامهرمز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان بیان کرد: معادن بهره‌بردار در منطقه جوبجی رامهرمز به دلیل نبود جاده دسترسی در یک سال اخیر دچار مشکلات و رکود تولید شده بودند.

وی افزود: ساخت جاده دسترسی به این منطقه از تعهدات سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بود اما به‌دلیل وجود معارض و نبود تمایل برای فروش برخی زمین‌ها از سوی اهالی، این پروژه تاکنون اجرایی نشده است.

استاندار خوزستان با اشاره به موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور اعمال ماده ۹ قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت جهت احداث این پروژه گفت:برابر با این ماده قانون، قیمت زمین‌های مورد نیاز باقی مانده برای ساخت جاده دسترسی به معادن منطقه جوبجی رامهرمز از سوی کارشناسان دادگستری برآورد و هزینه آن به حساب دادگستری واریز می‌شود تا مالکان فعلی پس از طی فرآیند اداری هزینه زمین‌های تملک شده را دریافت کنند.

وی ادامه داد: رکود پیش آمده در معادن منطقه جوبجی، اشتغال بیش از ۸۰۰ نفر را به خطر انداخته است که امیدواریم در مدت ۶ ماه کار ساخت این جاده به اتمام برسد.

استاندار خوزستان همچنین از فرماندار رامهرمز خواست تا پیش از ساخت پروژه جاده دسترسی به معادن جوبجی برابر با اختیارات شورای تامین امکان تردد کامیون‌های حمل محصولات معدنی را از جاده روستایی در مجاورت منطقه جوبجی فراهم کند.

به گفته سلیمانی دشتکی در این مدت هیچ یک از اهالی منطقه نباید مانع تردد کامیون‌های حمل محصولات معدنی شوند.

تصمیم‌گیری وزرای کار و کشور در خصوص نحوه دریافت حق بیمه رانندگان فرآورده‌های سوختی

 

استاندار خوزستان در ادامه این نشست به اعمال ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی مبنی بر اخذ ضرایب بیمه‌ای از قرارداد رانندگان حمل سوخت با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اشاره‌کرد و گفت: این دسته از رانندگان به واسطه الزام به اخذ کارت هوشمند، هم‌اکنون در حال پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی به صورت خویش فرما هستند.

وی اضافه‌کرد: علاوه بر این، سازمان تامین اجتماعی برابر با ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی اقدام به اعمال ضرایب بیمه‌ای می‌کند، در نتیجه رانندگان فعال در بخش حمل فرآورده‌های نفتی به اجبار باید ۲ بار حق بیمه پرداخت کنند.

وی افزود: این شرایط باعث اعتراض فعالان این دسته از رانندگان شده که برای شفافیت در پرداخت هزینه‌ حق بیمه، وزرای کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره آن تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف خواهند کرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: از اداره کل تامین اجتماعی خوزستان خواسته شده تا تعیین تکلیف در این رابطه، برای این دسته از فعالان حوزه حمل و نقل بدهی بیمه تامین اجتماعی محاسبه نگردد و نسبت به ارایه مفاصاحساب تامین اجتماعی ویژه قراردادهای حمل سوخت اقدام کند.

مهلت استاندار برای تعیین تکلیف محموله برنج توقیف شده در مرز چذابه

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در گذشته یک محموله چند هزار تنی برنج به منظور تنظیم بازار کشور از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی از کشور اروگوئه وارد ایران شد گفت: برابر تصمیم‌گیری ستاد تنظیم بازار این محموله مجوز مصرف داخلی را اخد نکرد و بنا شد که برنج‌ها به کمک تجار از کشور خارج (صادر) شوند.

وی ادامه‌داد: بخشی از این برنج از کرمانشاه به عراق صادر شد و قرار بود بقیه این محموله از مرز چذابه خارج شود اما در فرآیندی این برنج‌ها به ظن قاچاق توقیف شدند.

سلیمانی دشتکی افزود: باتوجه به حجم بالای این برنج ها، یک کمیته کارشناسی تشکیل خواهد شد تا هرچه زودتر درباره این محموله تعیین تکلیف کند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مربوطه باید توجه داشته باشند که این محموله پیش از این توسط دولت وارد کشور شد اما بازار داخلی هم‌اکنون نیازی به این برنج‌ها ندارد و باید در یک هفته از کشور خارج شوند.

پیش از این ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به اینکه برابر قانون، مدیریت واحد مرزی بر عهده گمرکات است گفت: دستگاه های مستقر در محدوده پایانه های مرزی باید توجه داشته باشند که توقیف کالاهای صادراتی بعد از انجام تشریفات گمرکی به ظن قاچاق مجاز نیست.

بر اساس دستورالعمل ساماندهی و تقویت مدیریت مبادی ورودی و خروجی زمینی کشور، در صورت ظن قوی به وجود موارد ضد امنیتی، نیروهای مرزبانی مستقر در مرز می‌توانند با هماهنگی نماینده گمرک و در محوطه گمرکی محموله را بازرسی کنند؛ همچنین مبارزه با قاچاق کالا در مرزهای مجاز زمینی بر عهده گمرک بوده است و در صورت درخواست گمرک مرزبانی می‌تواند در این رابطه همکاری داشته باشد.


 

صحن شورا 12:26:57 _ 00/02/18 22:30