رفع مشکل بهره برداران معدنی خوزستان برای بکارگیری از مسئول فنی


دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با اشاره به دستاردهای فصل تابستان این شورا در راستای بهبود فضای کسب و کار استان گفت: به واسطه پیگیری های صورت گرفته، مشکل بهره برداران معدنی خوزستان برای بکارگیری از مسئول فنی در معادن استان رفع شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز شهلا عموری در این خصوص اظهارداشت: برابر با پیگیری های دبیرخانه شورا و همچنین به واسطه تعامل صورت گرفته با وزارت صنعت، معدن و تجارت، درجه بندی معادن استان خوزستان اصلاح و بازنگری شد.

وی افزود: با تغییر در درجه بندی معادن استان خوزستان، مشکل اعضای نظام مهندسی معدن استان که فاقد پروانه اشتغال (در رشته استخراج) هستند برای بکارگیری در شغل مسئولان فنی معادن رفع شد.

عموری یادآورشد: بعد از تغییر درجه بندی معادن استان، اعضای سازمان نظام مهندسی معدن که فاقد پروانه اشتغال (صادره از وزارت صمت) هستند می‌توانند بصورت پاره وقت با بهره برداران معدنی خوزستان همکاری کنند.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان یادآورشد: خوزستان دارای ۱۹۸ معدن فعال است که ماهیت ۷۰ درصد مواد استحصال شده از آنها شن و ماسه (مخلوط کوهی) است و سالانه ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه از این معادن استخراج می شود.

دستاورد 13:44:49 _ 00/06/30 22:30