اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

سفیر ارمنستان تاکید کرد: توسعه همکاری‌های اقتصادی میان ایران و ارمنستان

اتاق اهواز چهارشنبه 21/Mehr/1400 16:22

 سفیر جمهوری ارمنستان گفت: امیدواریم بتوانیم شاهد توسعه همکاری های اقتصادی میان ایران و ارمنستان باشیم.

آرتاشس تومانیان در نشست با فعالان اقتصادی خوزستان که امروز، ۲۱ مهرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امروز به دعوت اتاق بازرگانی اهواز به خوزستان سفر کردیم تا از ظرفیت های استان دیدن کنیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز ، وی افزود: جلسات بسیار خوبی در حوزه های مختلف از جمله مسایل دانشگاهی و زمینه های علمی و تحقیقاتی برگزار کرده ایم.

سفیر جمهوری ارمنستان با اشاره به نشست با فعالان اقتصادی خوزستان گفت: ظرفیت ها و امکانات خوزستان برای ما ارایه شده است تا به شناخت خوبی از این ظرفیت ها برسیم.

تومانیان عنوان کرد: امروز جلسه بسیار پر ثمر و مفیدی با فعالان اقتصادی خوزستان داشتیم و امیدواریم بتوانیم شاهد توسعه همکاری اقتصادی میان ایران و ارمنستان باشیم.

وی افزود: امروز همچنین برخی از ظرفیت ها و امکانات کشور ارمنستان را برای فعالان اقتصادی خوزستان ارائه کردیم تا شاهد حضور آن ها در ارمنستان و همکاری دو کشور در بحث مسایل اقتصادی باشیم.

خوزستان باید از ظرفیت بازار ارمنستان استفاده کند

 شهلا عموری رییس اتاق بازرگانی اهواز در حاشیه این نشست، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اتاق بازرگانی اهواز به دنبال توسعه روابط اقتصادی با کشورهای هدف از جمله ارمنستان است.

وی افزود: کشور ارمنستان به کالاهایی نیاز دارد که در استان خوزستان تولید می شود و این مساله یک ظرفیت خوب است و خوزستان باید از ظرفیت بازار ارمنستان استفاده کند.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: صنایع فولاد، پتروشیمی و محصولات کشاورزی از جمله محصولاتی هستند که در کشور ارمنستان مورد نیاز است.

عموری عنوان کرد: پیشنهاد داده ایم تا میزبان یک هیات تجاری از کشور ارمنستان باشیم و همچنین یک هیات تجاری نیز از ایران به این کشور اعزام شود تا روابط ادامه داشته باشد.

وی افزود: به دنبال توسعه روابط اقتصادی با کشور ارمنستان و افزایش صادرات به این کشور هستیم.

بنا به این  گزارش ، سفیر جمهوری ارمنستان امروز چهارشنبه  ۲۱مهرماه در سفر خود به خوزستان از دانشگاه شهید چمران اهواز بازدید کرد.