اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

تحریم های داخلی باعث بی انگیزگی صادرات خرما شده است

اتاق اهواز شنبه 08/Aban/1400 09:09

رئیس انجمن ملی خرمای ایران با اشاره به اینکه بخش مهمی از مشکلات حوزه خرما در بخش صادرات مربوط به خودتحریمی های داخلی است گفت: این شرایط باعث بروز مشکلاتی برای فعالان اقتصادی استان خوزستان در بخش خرما شد که با پیگیری های صورت گرفته موضوع عدم فروش محصول باقی مانده از سال گذشته رفع شد.
 
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، محسن رشید فرخی در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه تخصصی خرما، فرآوری و صنایع وابسته در شیراز اظهارداشت: تسهیل کسب و کار در حوزه خرما می تواند باعث ایجاد فرصت های مناسب و پایدار شغلی در کشور شود.

وی ادامه داد: رونق کسب و کارهای مرتبط با حوزه خرما در صورتی محقق می شود که موانع پیشرو در مسیر تجار و فعالان اقتصادی برداشته شود.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران با تاکید بر اینکه تحریم های خارجی یک مسئله سیاسی است که دستگاه های دولتی نحوه برخورد و مدیریت آن را بلد هستند ادامه داد: این درحالی است که نباید اجازه داد خود تحریمی های پیش آمده که ناشی از ناآگاهی است، باعث تضعیف توسعه صادرات گردد.

رشید فرخی مسئله بازگشت ارز حاصل از صادرات و پیگیری های برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تبدیل آن به قانون را نوعی اقدام در تداوم خودتحریمی داخلی و همچنین تضعیف صادرات محصولات غیرنفتی بخصوص در بخش محصولات کشاورزی دانست و افزود: تجار داخلی نسبت به مسئولیت های خود در زمینه بازگشت ارز آگاه و متعهد هستند و باید توجه داشت که اعمال برخی سخت گیری ها باعث بی انگیزگی آنها و در نهایت عدم تحقق چشم اندازهای توسعه ای اقتصاد کشور خواهد شد.

در جریان برپایی غرفه #اتاقبازرگانی،صنایع،معادنوکشاورزیاهواز در چهارمین نمایشگاه تخصصی خرما، فرآوری و صنایع وابسته شیراز (سالن بهار)، آخرین دستاوردها و ظرفیت های موجود استان خوزستان در این حوزه مهم کشاورزی به تجار، بازرگانان، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی کشور معرفی شد.