اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

مدیران دستگاه های دولتی به مطالبات بخش خصوصی توجه کنند

اتاق اهواز شنبه 15/Aban/1400 09:03

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان با بیان اینکه دغدغه اصلی کشور در حال حاضر اشتغال است، گفت: بخش خصوصی آمادگی دارد که در راستای کاهش مشکلات کشور با دولت همکاری کند اما در برخی موارد مشاهده شده که مدیران دستگاه های اجرایی به پیگیری ها و مسائلی که از سوی بخش خصوصی مطرح می شود بی توجهی می کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز علی کرانی در نشست کارگروهتسهیل ورفع موانع تولید  از انجمن های بخش خصوصی به عنوان بازوانی توانمند برای کمک به حل مشکلات اقتصادی کشور نام برد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی حاضر به ملاقات و شنیدن دغدغه های فعالان اقتصادی و متولیان انجمن های بخش خصوصی در استان خوزستان نیستند.

وی با بیان اینکه ۷۳ شهرک صنعتی در خوزستان وجود دارد گفت: عملکرد صنایع بزرگ در استان باعث رکود و بی انگیزگی واحدهای تولیدی شده است.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان با انتقاد از برخی آمارهای ارائه شده از سوی دستگاه های اجرایی بیان داشت: برخی از این آمارها به صورت سلیقه ای ارائه می شوند از این رو تفسیرها از این آمارها اشتباه هستند.

وی با بیان اینکه حجم قابل توجهی از سفارشات کار صنایع بزرگ به واحدهای تولیدی خارج از استان منتقل شده است، افزود: انتظار می رود که صنایع بزرگ بخصوص نفت، تجهیزات مورد نیاز خود را از داخل استان و به واسطه واحدهای تولیدی موجود در شهرک های صنعتی خوزستان تامین و تهیه کنند.

کرانی یادآورشد: به دلیل رکود ایجاد شده در واحدهای تولیدی، بخش زیادی از سوله های موجود در شهرک های صنعتی به محلی برای انبار کالاها (کالاهای وارداتی) تبدیل شده است.