اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

استاندار : اولویت مصرف گندم مرغوب تولیدی خوزستان با کارخانجات آرد داخلی است

اقتصادی شنبه 21/Farvardin/1400 10:52

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه گندم تولیدی استان از جمله گندم‌های مرغوب کشور محسوب می‌شود گفت: اولویت مصرف این نوع گندم‌ها با کارخانجات تولید آرد داخل استان است و انتظار شرکت بازرگانی دولتی ایران برای خروج این محصول از خوزستان باید در حد معقول باشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز قاسم سلیمانی دشتکی در پنجاه و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در استانداری خوزستان اظهارداشت: در راستای تولید آرد با کیفیت لازم است کارخانجات در فصل خرید گندم تضمینی نیز مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: از اداره کل غلیه و خدمات بازرگانی استان خوزستان خواسته می‌شود که شرایطی را فراهم کند تا کارخانجات آرد استان بتوانند با مخلوط کردن گندم مرغوب و متوسط نسبت به تولید آرد با کیفیت خوب در استان اقدام کنند.

رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان تصریح‌کرد: از مسئولان شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران خواسته می‌شود که ابتدا نیاز استان به چنین گندم‌هایی را مورد توجه قرار دهند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه از مواضع اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با محوریت اختصاص سهمیه گندم با کیفیت به کارخانجات تولید آرد استان توسط مجموعه مدیریت ارشد خوزستان با جدیت حمایت می‌شود افزود: انتقال گندم با کیفیت خوزستان به دیگر استان‌های کشور نباید باعث بروز مشکل و چالش در روند تولید آرد و عرضه نان با کیفیت در خوزستان گردد.