اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

استاندار: پرداخت مالیات صنایع بزرگ خوزستان در پایتخت به ضرر استان است

اتاق اهواز شنبه 15/Aban/1400 09:06

 استاندار خوزستان با بیان اینکه پرداخت مالیات صنایع بزرگ خوزستان در پایتخت به ضرر استان است، گفت: در صورتی که این شرکت‌ها مالیات خود را از خوزستان پرداخت کنند به طور قطع می‌توانند به رونق، توسعه و آبادانی استان کمک بزرگی کنند.

به گزارش روابط عمومی  اتاق بازرگانی اهواز صادق خلیلیان  در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان که با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهوری در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارداشت: با وجود اینکه صنایع بزرگ در استان به عنوان ظرفیت های بسیار مهم اقتصادی محسوب می شوند اما پرداخت حقوق تکلیفی آنها مانند مالیات در تهران و از طریق دفاتر مرکزی مستقر در پایتخت انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این شرکت‌ها حساب‌ها و گردش مالی خود را در بانک‌های تهران نگهداری می‌کنند، گفت: اگر این کار در استان خوزستان انجام می‌شد، شبکه بانکی استان دچار چالش برای تامین مالی واحدهای تولیدی نمی‌شد.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به اینکه این استان یک قطب صنعتی در کشور است، گفت: خوزستان از نظر تولید ناخالص داخلی دومین استان کشور بعد از تهران به شمار می آید.

وی افزود: وجود دفاتر مرکزی شرکت‌ها و صنایع بزرگ استان‌هایی مانند خوزستان در پایتخت باعث رتبه اول تهران در تولید ناخالص داخلی شده و درصورت تنظیم دقیق آمارها، حتما خوزستان این جایگاه را کسب می‌کرد.

تعادل بخشی فعالیت صنایع بزرگ و کوچک خوزستان رونق تولید را درپی دارد

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه تعادل بخشی بین فعالیت صنایع بزرگ، متوسط و کوچک خوزستان باعث رونق تولید و رشد اقتصادی استان می شود، گفت: تکمیل زنحیره یکپارچه و هماهنگ تولید محصولات مختلف در خوزستان با برنامه ریزی دقیق محقق خواهد شد.

وی افزود: تلاش برای تحقق چشم اندازهای تعریف شده در حوزه تکمیل زنجیره تولید نیازمند توجه به بخش خصوصی است.

خلیلیان با بیان اینکه تلاش می‌شود با حمایت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات فعالان اقتصادی در استان کاهش یابند، افزود: تصمیمات این ستاد در حکم مصوبات هیات دولت بوده و اجرای آنها الزامی است.

سفر رییس جمهوری به مناطق زلزله زده اندیکا مصوبات بسیار خوبی داشت

استاندار خوزستان همچنین به دومین سفر معاون اقتصادی رئیس جمهوری در مدت زمان کوتاهی به خوزستان اشاره و بیان کرد: در این سفرها از مناطق اقتصادی و بخش‌های تولیدی استان بازدید و تصمیمات بسیار خوبی برای رفع مشکلات موجود اتخاذ شد.

وی با اشاره به نقش موثر معاون اقتصادی رئیس جمهوری برای تسریع در بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا گفت: در همین راستا شاهد حضور سرزده رئیس جمهوری طی هفته گذشته به مناطق زلزله زده بودیم و این سفر نیز باعث مصوبات بسیار خوب هفته جاری برای کمک به بازسازی در اندیکا شد.