اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

تزریق چهار میلیون و ۴۶۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان

اجتماعی شنبه 15/Aban/1400 14:56

 رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از تزریق چهار میلیون و ۴۶۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان خوزستان خبر داد و گفت: ۷۴.۳ درصد افراد بالای ۱۸ سال در این استان زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

به گزارش  روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه (15آبان ماه )  در نشست ستاد کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد با بیان اینکه تاکنون ۶۶ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال خوزستان در برابر کرونا واکسینه شده اند اظهار داشت: اکنون ۳۸۴ بیمار کرونایی در بیمارستان های خوزستان بستری هستند که از این تعداد ۲۳۰ نفر در بخش های عادی و ۱۵۴ نفر در بخش های ویژه تحت مراقبت می باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تعداد فوتی های ناشی از کرونا در استان خوزستان را در هفته گذشته ۳۳ مورد عنوان کرد و گفت: این رقم در ۲ هفته قبل ۴۲ مورد فوتی بوده است.  در هفته منتهی به ۱۴ آبان ماه کل موارد بیماری در خوزستان یک درصد افزایش یافت همچنین موارد بستری و فوت به ترتیب ۲۰ و ۱۱ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در شهرستان های بهبهان، هندیجان، رامهرمز، ایذه، مسجدسلیمان، هفتکل و گتوند روند بیماری افزایشی است که کار رهگیری در این مناطق باید افزایش یابد.

ابول نژادیان گفت: تاکنون ۶۶.۶ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان هر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده اند همچنین ۵۵.۴ درصد کل جمعیت استان واکسینه شده اند اما همچنان از متوسط کشوری عقب هستیم.

وی افزود: سرعت پیشرفت واکسیناسیون در هفته گذشته ۲.۳ درصد بود که این میزان باید بیشتر شود. روند واکسیناسیون در شهرستان اندیکا مشابه دهدز بوده و قابل قبول نیست لذا فرماندار این شهرستان باید در این زمینه ورود کند.

در حال حاضر سه شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۵ شهرستان آبی کرونایی هستند.