اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

افتتاح اتاق بین المللی جوانان شعبه اهواز/ رئیس سابق اتاق بین المللی جوانان ایران: NGO ها در ردیف تحریم‌ها قرار نمی‌گیرند

اتاق اهواز شنبه 22/Aban/1400 09:29

رئیس سابق اتاق بین المللی جوانان ایران نیز با اشاره به اینکه این تشکل به عنوان یک تشکل مردمی در سطح دنیا فعالیت گسترده‌ای دارد گفت: برابر با قوانین بین المللی، تشکل‌های مردمی و ان جی او ها در ردیف تحریم‌ها قرار نمی‌گیرند و برهمین اساس امکان استفاده از ظرفیت‌های این سازمان برای کمک به رشد اقتصادی کشور وجود دارد.

جلیل مشکاتی افزود: این سازمان بین المللی، علیرغم تحریم کشور، امکان تامین تجهیزات پزشکی و واردات داروهای مورد نیاز کشور را دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته آمادگی اتاق بین المللی جوانان ایران برای تامین این اقلام مورد نیاز کشور به اطلاع مسئولان دولتی رسیده است گفت: متاسفانه استقبال لازم از ظرفیت‌های موجود این تشکل در ایران از سوی مسئولان مشاهده نشده است.

مشکاتی با تاکید بر ضرورت توسعه فعالیت‌های مردمی در زمینه‌های مختلف بیان‌داشت: اتاق بین المللی جوانان ایران، توسعه کسب و کارهای جوانان را با جدیت دنبال خواهد کرد و در این مسیر، حمایت‌ تشکل‌های بخش خصوصی قابل تقدیر است.

بر اساس این گزارش، تشکل اتاق بین‌الملل جوانان، موسسه غیرانتفاعی، غیردولتی، غیرسیاسی و بین‌المللی است که بیش از ۱۰۰ سال در دنیا قدمت و ۱۱ میلیون عضو دارد که سن آنها بین ۱۸ تا ۴۰ سال است. این سازمان اعضایش را با توسعه مهارت و دانش توانمند می‌سازد تا بتوانند با تصمیم‌گیری‌ درست موجب ایجاد توسعه پایدار شوند.

شعبه این تشکل بین المللی بعد از اصفهان و تهران امروز پنجشنبه در محل اتاق بازرگانی اهواز آغاز بکار کرد.