اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

شهلا عموری: محصولات صنعت ساختمان ایران شایسته عرضه در بازارهای جهانی است !

اتاق اهواز شنبه 06/Azar/1400 15:33

بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان طی دوم لغایت پنجم آذر ماه جاری با حضور فعال بیش از ۹۰ شرکت تولیدی از استانهای مختلف کشور، در محل دائمی نمایشگاههای اهواز برگزار شد. 
رئیس اتاق بازرگانی اهواز در سومین روز از برگزاری این نمایشگاه جزو بازدیدکنندگان از این رویداد اقتصادی بود. 
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، شهلا عموری و هیات همراه با تعدادی از تولیدکنندگان حاضر در نمایشگاه دیدار و ضمن تاکید بر ارتقای کیفی بسیاری از محصولات ساختمانی در سالهای اخیر، بر اهمیت صادرات این نوع محصولات تاکید کرد. 
عموری با مهم دانستن این نمایشگاه عنوان کرد: حضور تولیدکنندگان این حوزه با توجه به کیفیت محصولات عرضه شده اتفاقی امیدوار کننده به شمار می رود زیرا در جهانی که رقابتِ محصولات بلحاظ کیفیت ، شاخص صادرات را تعیین می کند، می توانیم به جرات عنوان کنیم که آینده ی ما در زمینه صادرات محصولات ساختمانی روشن خواهد بود. البته این امیدواری بشرط ثبات کیفی محصولات بوده و نمی شود منکر شد که تجارت خارجی بیش از هر عامل دیگر به کیفیت کالا بستگی دارد. 
رئیس  اتاق بازرگانی اهواز  افزود: عراق کشوری است که پس از گذر از مشکلات خود وارد مرحله بازسازی و نوسازی در زمینه ی مختلف ساختمان شده و این ورود تا سالها ادامه خواهد داشت که توصیه من به متولیان صنعت ساختمان همیشه این‌ بوده که با توجه به مزایای تجارت با عراق از جمله وجود چند مرز تجاری، بیش از گذشته بر این کشور متمرکز شوند و سهم قابل توجهی از صنعت ساختمان را بخود اختصاص دهند. 
عضو هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و عراق با بیان مشکلات پیش روی بخش تولید، ادامه داد: بیشتر شرکت کننده در نمایشگاه، از مشکلات مختلف مربوط به مراحل تولید بویژه نحوه تامین مواد اولیه و مشکلات بانکی و بیمه ای و آثار ناشی از تحریم ابراز نگرانی می کنند لذا جا دارد که مسئولین امر پیگیری های جدی را برای رفع این مشکلات بخصوص تولیدکنندگانی که محصولات صادرات محور دارند را در دستور کار قرار دهند.