اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

تلاش امارات برای جذب سرمایه‌گذاری با تغییر روزهای تعطیل پایان هفته

اقتصادی چهارشنبه 17/Azar/1400 08:10


دولت امارات اعلام کرد: با هدف همگام شدن با بازارهای جهانی، روزهای تعطیل آخر هفته خود را به شنبه و یکشنبه تغییر داده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از فارس، دولت امارات متحده عربی اعلام کرد که از ابتدای سال آینده به بعد در این کشور به جای تعطیلی جمعه و شنبه، روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل خواهد بود. این اقدام با هدف همگام کردن بازارهای این کشور با بازارهای جهانی انجام شده است.

این کشور نفتی که اتفاقا یکی از مراکز تجارت و گردشگری منطقه نیز به شمار می‌رود تا پیش از این روزهای جمعه و شنبه به عنوان تعطیلات آخر هفته در امارات تعطیل بود که از یک ژانویه 2022 این روزها به شنبه و یکشنبه تغییر می‌کنند.

از انجا که رقابت در حوزه اقتصادی بین امارات و عربستان در جذب سرمایه بالا گرفته است، طرف اماراتی تلاش می‌کند تا جایی که امکان دارد بازار خود را برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر جلوه دهد.

دولت امارات طی بیانیه‌ای گفت که این اقدام موجب تسهیل روابط تجاری با کشورهایی می‌شود که در آنجا هم شنبه و یکشنبه به عنوان آخر هفته تعطیل هستند و برای هزاران شرکت در داخل امارات فرصت‌های بهتر را فراهم کرده و روابط تجاری بین‌المللی را تقویت خواهد کرد.

در بسیاری از کشورهای مسلمان جمعه همواره تعطیل آخر هفته بوده است، دولت امارات البته گفته که به خاطر نماز جمعه روز کاری جمعه تا ساعت 12 ظهر خواهد بود.