اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

بهره مندی افراد برخوردار از مزایای ارز 4200 تومانی/ خلافکاری در ارز دولتی کم نبوده است

اقتصادی سه شنبه 30/Azar/1400 11:10

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه خلافکاری در ارز 4200 تومانی کم نبوده است، گفت: افراد برخوردار از مزایای ارز دولتی بهره مند شده اند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از قارس غلامحسین شافعی  درباره ضرورت اصلاح ارز 4200 تومانی، گفت: حذف ارز 4200 تومانی لازم است اما باید دولت شرایطی را فراهم کند تا پس از حذف ارز 4200 تومانی، درآمد حاصل از آن به دست مردم کم برخوردار برسد. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: حذف ارز ترجیحی یا همان ارز 4200 تومانی به شرطی به نفع اقتصاد کشور خواهد بود که درآمد حاصل از حذف این ارز به مردم کم برخوردار برسد و اگر این کار صورت نگیرد، به مردم فشار اقتصادی بیشتری وارد خواهد شد. 

وی  با تاکید بر اینکه خلافکاری در ارز 4200 تومانی کم نبوده است، بیان داشت: این موضوع کاملا تجربه شده است و اتفاقا افراد برخوردار از این ارز استفاده کرده اند. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: دولت باید شرایطی فراهم کند مابه التفاوت درآمد حاصل از اصلاح یا حذف ارز ترجیحی که اتفاقا رقم بسیار قابل توجه و بالایی نیز هست به مردم کم برخوردار تزریق شود و اگر منابع حاصل از حذف ارز ترجیحی به این افراد برسد، اقدام دولت در اصلاح و حذف ارز ترجیحی نتیجه بسیار خوبی خواهد داشت در غیر این صورت ممکن است تورم حاصل از حذف ارز دولتی، مردم کم برخوردار را به دردسری بیشتری بیاندازد.