اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

رئیس اتاق بازرگانی اهواز: زمینه بهره‎‌مندی تجار از کد ترانزیت در بندر اروندکنار ایجاد شود

اتاق اهواز شنبه 04/Dey/1400 08:18

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: بهره‌مندی تجار از ظرفیت بندر اروندکنار به عنوان بندری دارای کد ترانزیت کالا به همکاری بیشتر دستگاه‌های دولتی نیاز دارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز شهلا عموری با اشاره به حضور اعضای کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان در محل بازارچه مرزی اروندکنار افزود: مجاورت بندر اروندکنار و این بازارچه می‌تواند رونق اقتصادی منطقه را بیش از پیش فراهم کند.

وی با بیان اینکه بندر اروندکنار ظرفیت مناسبی برای پهلوگیری کشتی‌های تجاری است، ادامه داد: نخستین محموله ترانزیت خارجی از بندر اروندکنار یکشنبه هفته جاری وارد این بندر شده است.

عموری گفت: ارزش این محموله ترانزیتی که از کشور اوکراین در گمرک بازرگان اظهار شده، ۱۷ میلیارد ریال است و مقصد آن، کشور کویت ثبت شده است.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه کد ترانزیت خارجی مقصد زمینه بهبود کسب و کار تجاری و معیشت مردم منطقه را فراهم می‌کند، بیان کرد: با تکمیل پروژه اسکله تجاری این بندر، شرایط پهلوگیری برای کشتی‌های تجاری بهتر خواهد شد.

وی همچنین ازسرگیری فعالیت بازارچه مرزی اروندکنار را در منطقه با اهمیت خواند و افزود: همکاری تمام دستگاه‌های مربوطه برای انجام فعالیت‌های تجاری در این بازارچه ضروری است.

براساس این گزارش، اسکله تجاری بندر اروندکنار ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

 بازارچه مرزی اروند کنار در مساحتی بالغ بر ۲ هزار متر مربع زیربنا در مجاورت بندر تجاری اروندکنار قرار دارد که از ۶ سال پیش تاکنون تعطیل بوده است.