اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز: آمادگی لازم برای مقابله با شیوع مجدد کرونا در خوزستان وجود دارد

اجتماعی سه شنبه 14/Dey/1400 11:53

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه هر آن چیزی که در راستای پیشگیری از شیوع مجدد کرونا لازم بوده انجام شده است گفت: آمادگی لازم برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ در خوزستان وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از ایرنا دکتر محمدحسین سرمست دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: در حال حاضر بین ۱۰ تا ۱۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال خوزستان دُز سوم واکسن را دریافت کرده و امیدواریم این روند با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی افزود: متاسفانه عده‌ای نسبت به واکسیناسیون اهمیت کمتری داده و فکر می کنند زدن ۲ دُز واکسن کافی است در حالی‌که تزریق سه دُز واکسن، ایمنی بیشتری در مقابل اُمیکرون ایجاد می کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: لازم است که مردم به سلامتی خود اهمیت داده و ماسک زدن و موارد ایمنی فردی را رعایت کنند همچنین واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

وی بیان کرد: حدود ۲۵۰ نمونه مثبت کرونا در استان از نظر اُمیکرون بررسی شده که چند مورد از این تعداد مشکوک به اُمیکرون بوده و در حال بررسی نهایی است اما این موارد اُمیکرون فرض شده و معتقدیم در گوشه گوشه استان این سویه وجود دارد لذا باید واکسیناسیون و شیوه نامه های بهداشتی را جدی گرفت.

سرمست در خصوص فعالیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون نیز گفت: ساعت فعالیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون کافی است و خوشبختانه تاکنون هیچگونه تراکم و ازدحامی در این مراکز وجود نداشته و مردم با ایمنی کامل واکسن خود را دریافت می کنند.

در حال حاضر تمامی شهرهای خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار داشته و تاکنون بیش از ۶ میلیون دُز واکسن در این استان تزریق شده است.