اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

رئیس اتاق بازرگانی اهواز:  زیرساخت های ترانزیت کالا از خوزستان به کشور عراق نیازمند تقویت است

اقتصادی شنبه 18/Dey/1400 11:45

رئیس اتاق بازرگانی اهواز بر ضرورت تقویت زیرساخت های ترانزیتی کالا از استان خوزستان به سمت کشور عراق تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، شهلا عموری در جلسه کارگروه امور گمرکی و حمل و نقل اتاق بازرگانی اهواز اظهارداشت: در این کارگروه زوایای مختلف موضوع ترانزیت مرز شلمچه به عنوان گذرگاه مرزی تحت پوشش سامانه ترانزیتی کشور عراق مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: این نسبت با نظرات کارشناسی مدیران ارشد اتاق بازرگانی ایران، دستگاه دیپلماسی کشورمان و استان خوزستان همراه بود.
رئیس اتاق بازرگانی اهواز تصریح کرد: معاون استانها و تشکل های اتاق بازرگانی ایران ، رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ایران بر اهمیت افزایش حجم ترانزیت کالا به سمت کشور عراق از مسیر استان خوزستان تاکید کرد.
عموری به پیگیری های مشترک اتاق بازرگانی اهواز و رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق برای موافقت طرف عراقی جهت تعیین مرز شلمچه به عنوان یکی از گذرگاه های مرزی تحت پوشش سامانه ترانزیتی عراق با کشورمان اشاره کرد و گفت: این موضوع از سوی دولت عراق در هفتمین جلسه کمیته مربوط به مکانیسم کار در سیستم ترانزیکی که به ریاست وزیر حمل و نقل و رئیس سازمان گذرگاه های مرزی این کشور به تصویب رسید.
وی با تاکید بر تقویت زیرساخت های ترانزیت کالا از خوزستان به کشور عراق بیان داشت: پرداختن به ظرفیت اقتصادی مذکور، ضمن افزایش قابل توجه درآمد و توسعه اشتغال منطقه، می تواند به تثبیت و ارتقاء جایگاه استراتژیک کشور در شبکه منطقه ای و جهانی ترانزیت کالا و همچنین تقویت دیپلماسی اقتصادی ایران در بین کشورهای منطقه و جهان منجر شود.