اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

رئیس کمسیون گردشگری اهواز: معافیت برخی فعالان گردشگری از مالیات بر ارزش افزوده قابل تقدیر است !

اتاق اهواز شنبه 18/Dey/1400 15:14

معافیت تأسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی از مالیات بر ارزش افزوده تصمیمی درست و در راستای تحقق بخشی از خواسته های فعالان این حوزه به شمار رفته و کمسیون گردشگری اتاق بازرگانی اهواز از آن استقبال می کند.
رئیس کمسیون گردشگری اتاق بازرگانی اهواز در تشریح این معافیت گفت: بر اساس بند ۱۵ قسمت «ب» از ماده ی ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده از این به بعد، خدمات اقامتی هتل‌های ۳ ستاره و پایین‌تر از آن، همچنین مهمان‌پذیرها و سایر مراکز اقامتی که دارای مجوز از وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستند، مشمول معافیت از ارزش افزوده خواهند بود.
بهشتی خاطرنشان کرد: گردشگری و جذب توریست در تمام دنیا موضوعی بسیار مهم است  که دولتهای مختلف در راستای توسعه و بهرمندی از مزایای اقتصادی بی شمار آن، بشدت از فعالان این حوزه حمایت می کنند. بنابراین هر اقدام حمایتی از سوی دولت همچون معافیت ارزش افزوده اقدامی مثبت تلقی می شود.
این فعال اقتصادی افزود: امروزه همه کشورها به اهمیت و نقش گردشگری و جذب توریست در تولید ثروت و توسعه منابع درآمدهای ارزی و رونق کسب و کار واقف بوده و بشدت در رقابت و تکاپو جهت جذب هرچه بیشتر گردشگر می باشند. البته این جذب مستلزماتی همچون توسعه امکانات و زیرساختهای لازم بویژه توسعه و بهبود مراکز اقامتی دارد. انتظار ما افزایش حمایتها و مشوقهای دولت از فعالان این حوزه بوده و هست و امیدوارم معافیت برخی فعالان از مالیات ارزش افزوده آخرین تصمیم حمایتی از سرمایه گذاران حوزه گردشگری نباشد و به سایر بخشها نیز تعمیم پیدا کند.