اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

برای بررسی مشکلات بخش خصوصی؛ اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به خوزستان سفر می‌کنند

اتاق اهواز چهارشنبه 22/Dey/1400 08:30

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی و بررسی مشکلات بخش خصوصی و همچنین پیگیری مطالبات مردم استان در حوزه‌های مختلف، امروز  چهارشنبه به خوزستان سفر می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز  شهلا عموری  جمع خبرنگاران بیان کرد: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به ریاست ولی اسماعیلی، امروز چهارشنبه ۲۲ دی وارد خوزستان خواهند شد.

 وی ادامه‌داد: این سفر به دعوت پارلمان بخش خصوصی و با هدف بررسی چالش‌های بخش خصوصی با قوانین و مقررات حوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه بیمه تامین اجتماعی و رویه‌های اجرایی در دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با بیان اینکه برخی معاونان و مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای این کمیسیون را در سفر به خوزستان همراهی خواهند کرد گفت: قرار است در این سفر، فعالان اقتصادی استان خوزستان با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ملاقات، و مشکلات خود را بیان کنند.

عموری با بیان اینکه رشد اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار، نیازمند تسهیل قوانین و حذف قوانین زاید است بیان‌ کرد: در این سفر تلاش می‌شود که برخی از این قوانین نیز به صورت مشترک از سوی روسای انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

بر اساس این گزارش، قوانین مربوط به حوزه تامین اجتماعی، رویه‌های مربوط به اداره کار، کم توجهی صنایع وابسته به صندوق بازنشستگی کشور و شستا برای به کارگیری از واحدهای تولیدی داخلی استان از جمله چالش‌های بخش خصوصی استان خوزستان است. کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز و محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی از اعضای آن هستند نیز، بررسی و پیگیری مشکلات حوزه کارگری، مسایل مربوط به حاشیه نشینی و دیگر معضلات اجتماعی موجود خوزستان را در دستور کار دارند.