اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی: سفر کمیسیون اجتماعی مجلس به خوزستان زمینه ساز کاهش مشکلات این استان است

اتاق اهواز پنجشنبه 23/Dey/1400 11:44

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر سه روزه اعضای این کمیسیون به خوزستان اظهار داشت: مصوبات این سفر کاهش بخش قابل توجهی از مشکلات اجتماعی و اقتصادی خوزستان را درپی دارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز  سیدکریم حسینی چهارشنبه در بدو ورود اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به خوزستان در فرودگاه اهواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:این کمیسیون به ریاست ولی اسماعیلی به خوزستان سفر کرده و به مدت سه روز بررسی مسائل و چالش های مرتبط با حوزه های اجتماعی و اقتصادی استان را در دستور کار دارند.

وی ادامه داد:این نمایندگان مجلس، از روز پنجشنبه از شهرهای آبادان، خرمشهر، شوش و بخشی از مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهرستان اهواز بازدید می کنند.

حسینی اظهار داشت:در این سفر، از صنایع وابسته هلدینگ وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بازدید می شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به دعوت بخش خصوصی خوزستان انجام شده گفت: در این سفر قوانین دست و پاگیر فعالیت های اقتصادی نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت تسهیل فعالیت های بخش خصوصی و اشتغالزایی بیان داشت:امیدواریم با همکاری مشترکی که بین اتاق بازرگانی اهواز و نمایندگان مجلس ایجاد می شود، شاهد شتاب در تسهیل سرمایه گذاری، کاهش مشکلات اجتماعی و ایجاد فرصت های شغلی پایدار در استان باشیم.

بر اساس این گزارش قوانین مربوط به حوزه تامین اجتماعی، رویه‌های مربوط به اداره کار، کم توجهی صنایع وابسته به صندوق بازنشستگی کشور و شستا برای به کارگیری واحدهای تولیدی داخلی استان از جمله چالش‌های بخش خصوصی استان خوزستان است.

کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز و محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی از اعضای آن هستند بررسی و پیگیری مشکلات حوزه کارگری، مسایل مربوط به حاشیه نشینی و دیگر معضلات اجتماعی موجود خوزستان را در دستور کار دارند.