اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

رفع چالش های کسب و کار بانوان در اولویت قرار گیرد

اتاق اهواز جمعه 24/Dey/1400 10:23

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: رفع چالش های کسب و کار بانوان باید در اولویت قرار گیرد و مساله نابرابری حقوق زنان و مردان در موقعیت های مشابه در استان مرتفع شود.

شهلا عموری روز پنجشنبه در نشستی با فراکسیون زنان کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سرسرای اداری اتاق بازرگانی اهواز اظهار داشت: برخی از قوانین سال‌هاست که تدوین شده و امروز برای کسب و کار مانع ایجاد کرده است.

وی افزود: بانک‌ها در خوزستان تسهیلات کمی می دهند و اشخاص را با موانع زیادی روبروی می‌کنند.

وی گفت: با توجه به مساله کرونا برای مشاغل مختلف تسهیلاتی مصوب شد اما با وجود تلاش های بسیار، تسهیلات با رقم پایین به تعداد زیادی پرداخت اما از رقم ۱۰۰ میلیون و ۲۰۰ میلیون ریال بیشتر نرفت.

عموری با اشاره به اینکه متولی خاص برای پیگیری و حل مشکلات زنان نداریم افزود: قانون برای زن و مرد متفاوت نیست اما قوانین برای زنان به شکل دیگری اجرا شده یا زنان نایده گرفته می‌شوند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی اهواز گفت: در خوزستان  اغلب سازمان‌ها به صورت جزیره ای عمل می‌کنند و شرکت‌های مادر و بزرگ استان در راستای  مسئولیت‌های اجتماعی خود عملکرد مناسبی ندارند این در حالی است که اگر بخواهند بودجه ای برای این مسئولیت‌ها تخصیص بدهند معاف از مالیات هستند.

وی با اشاره به اینکه وجود گرمخانه در اهواز باید پیگیری شود گفت: از ساعت ۱۲ شب زنان زیادی به علت وضعیت معیشتی نامناسب در سطح شهر سرگردان هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

در این نشست بانوان کارآفرین و فعالان اقتصادی مشکلات و مسائل خود را مطرح کرده و راهکارهای لازم را ارائه دادند.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از چهارشنبه شب وارد خوزستان شدند و بازدید از زندان زنان ، کارگاههای تولیدی زنان، سفر به شوش و آبادان، بازدید از شلمچه و مناطق جنگی،  نشست با نماینده ولی فقیه در خوزستان و نشست با مدیران مرتبط استانی و فعالان اقتصادی را تا روز شنبه در برنامه خود دارند.