اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: مدیریت شهری در مناطق کم‌برخوردار اهواز ضعیف و غیر مستمر است

اتاق اهواز جمعه 24/Dey/1400 10:50

 نائب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مناطق کم‌برخوردار اهواز، خدمات شهری ناقص، غیرمستمر و ضعیفی دریافت می کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز سید کریم حسینی روز پنجشنبه در جریان بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از مناطق کم برخوردار منبع آب، چهارصد دستگاه ،کوی سیاحی و آل صافی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازدید میدانی اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از مناطق کم برخوردار شهرستان اهواز در راستای معضلات اجتماعی و همچنین ضعف در ارائه خدمات شهری به شهروندان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مناطقی که امروز مورد بازدید قرار گرفت از مشکلات جدی در حوزه آسیب های اجتماعی برخوردار هستند که در این بازدید مورد توجه اعضای کمیسیون قرار گرفت.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تعداد مناطق کم برخوردار این شهرستان را ۱۵ منطقه عنوان کرد و گفت: در نشست جمع بندی سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، مشکلات موجود با حضور مدیران کشوری و استانی مورد بررسی و برای آنها تصمیم گیری خواهد شد.

حسینی با تاکید بر اینکه بخشی از این بازدید میدانی به حوزه عمرانی، توسعه ای، رفاهی و وضعیت معیشتی اهالی این مناطق اختصاص یافت افزود: وضعیت معابر شهری، فاضلاب و خدمات شهری در این مناطق مناسب نیست و باید با اراده جدی تری از سوی مسئولان، این مشکلات مورد رسیدگی فوری قرار گیرند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از وضعیت شبکه های فاضلاب در مناطق کم برخوردار اهواز اذعان داشت: طی روزهای گذشته شرایط نامطلوب شبکه فاضلاب در یکی از مناطق کم برخوردار باعث تلفات جانی شد که باعث ابراز تاسف اعضای کمیسیون اجتماعی قرار گرفت.

حسینی اضافه کرد: خدمات رسانی در مناطق کم برخوردار اهواز نیازمند ساماندهی فوری است و در این زمینه شهرداری و شرکت های خدمات رسانی منع قانونی ندارند بلکه تسریع و بهبود این خدمات از جمله تاکیدهای مجلس شورای اسلامی و همچنین مسئولان کشوری است.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به مراحل ابتدایی بررسی بودجه سال آینده کشور اشاره کرد و گفت: تلاش می شود با پیگیری ها و نظر مثبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس، منابع مالی لازم در حوزه های اجتماعی و عمرانی برای استان خوزستان در بودجه سال آینده درنظر گرفته شود.

بر اساس این گزارش، در سفر سه روزه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز و محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی از اعضای آن هستند، بررسی و پیگیری مشکلات حوزه کارگری، مسایل مربوط به حاشیه نشینی و دیگر معضلات اجتماعی موجود خوزستان را در دستور کار دارد.

همچنین با توجه به اینکه این سفر به دعوت بخش خصوصی استان خوزستان صورت گرفته، قوانین مربوط به حوزه تامین اجتماعی، رویه‌های مربوط به اداره کار، کم توجهی صنایع وابسته به صندوق بازنشستگی کشور و شستا برای به کارگیری واحدهای تولیدی داخلی از جمله چالش‌های بخش خصوصی خوزستان محسوب می شود که در نشستی کارشناسی با حضور اعضای این کمیسیون، مطالبات و دغدغه های فعالان اقتصادی استان خوزستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.