اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

مدیر کل بانوان خوزستان: قانون جوانی جمعیت ،کشور را از چاله جمعیتی نجات می‌دهد

اتاق اهواز جمعه 24/Dey/1400 10:52

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به قانون جوانی جمعیت گفت: درخواست می کنم برای اجرای این قانون پیوست‌های محکمی را در سراسر کشور داشته باشید زیرا در صورت صحیح اجرا شدن کشور را از چاله جمعیتی نجات می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز زینب پارسا فخر پنجشنبه در نشست فراکسیون زنان کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سرسرای اداری اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی اهواز اظهار داشت: این قانون می تواند با فراهم شدن زمینه ازدواج برای جوانان به ویژه دهه شصتی ها به یک پنجره طلایی تبدیل شود.

وی افزود: در استان ها به ویژه خوزستان باید به تقویت برخی زیرساخت‌ها توجه شود به عنوان مثال در این استان بسیاری از شهرستان ها دستگاه سونوگرافی، پزشک متخصص زنان و یا کلینیک تخصیص زنان ندارند و ناچارند به شهرستان‌های مجاور مراجعه کنند.

پارسا فخر گفت: بنابراین اگر قرار است این قانون به خوبی اجرا شود باید به ویژه در حوزه بهداشت و درمان، زیرساخت‌های اعتباری و گسترده ای داشته باشیم.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان بیان کرد: در سالهای گذشته عزم لازم برای حمایت از زنان وجود نداشته و با قوانین،  بسیار سلیقه ای برخورد می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: به پیوست قانون جوانی جمعیت همکاری خوبی بین دولت و مجلس صورت گیرد.

پارسا فخر در ادامه اظهار داشت: ۴۹.۵ درصد جمعیت خوزستان را زنان تشکیل می دهند که  زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست از جمله گروههای موردتوجه هستند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: زنان بد سرپرست تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار ندارند و حتی از  حمایتهای حد اقلی نیز برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: مجلس در خصوص شناسایی این زنان ورود کند چون قوانین به گونه ای است که آنها را به سمت طلاق گرفتن سوق می‌دهد. 

پارسا فخر با اشاره به اینکه در خوزستان آمار طلاق افزایش یافته و شاهد کاهش سن ازدواج هستیم گفت: اگر قانونی برای تسهیل امر ازدواج تصویب شود زمینه ازدواج آسان بیشتر فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات زنان در اخذ تسهیلات و قوانین دست و پاگیر گفت: در ابتدای دولت سیزدهم در دو سطح قرار است به خوزستان تهسیلات تعلق بگیرد که در قدم اول تسهیلات بالغ بر ۱۰۰ میلیاردریال به زنان روستایی اختصاص داده شده است.

پارسا فخر ادامه داد: تفاهمنامه مشترکی بین معاونت زنان ریاست جمهوری و معاونت توسعه مناطق محروم این نهاد بسته شد که با همکاری کارگروهها در حال جذب اعتبار برای خوزستان هستیم.

مدیر کل  امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: لیست زنان کار آفرین و فعال در حوزه عشایر و روستایی و زنان کارجوی بدسرپرست دسته بندی شد و پرونده تشکیل شده است.

در این نشست بانوان کارآفرین و فعالان اقتصادی مشکلات و مسائل خود را مطرح کرده و راهکارهای لازم را ارائه دادند.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از چهارشنبه شب وارد خوزستان شدند و بازدید از زندان زنان ، کارگاههای تولیدی زنان، سفر به شوش و آبادان، بازدید از شلمچه و مناطق جنگی،  نشست با نماینده ولی فقیه در خوزستان و نشست با مدیران مرتبط استانی و فعالان اقتصادی را تا روز شنبه در برنامه خود دارند.