اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

در جریان اعزام هیات اقتصادی ایران به عراق ؛ رئیس اتاق بازرگانی گفت: کارگروه‌های تخصصی تشکیل شود

اتاق اهواز چهارشنبه 29/Dey/1400 10:04

رئیس اتاق بازرگانی اهواز در همایش تجاری مشترک ایران و عراق از انعقاد تفاهم‌نامه تشکیل مرکز داوری مشترک ایران و عراق خبر داد و گفت: تشکیل کارگروه های تخصصی بین دو طرف برای تسهیل و بهبود فعالیت های تجاری نیز ضروری است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، شهلا عموری در همایش تجاری مشترک ایران و عراق اظهارداشت: برای پیگیری مشکلات و رفع موانع میان #تجارت دو طرفُ کارگروه‌های تخصصی تشکیل شود تا برای حل مشکلات، جلسات مرتب تا حصول نتیجه داشته باشند.

تفاهم‌نامه‌های زیادی در سطح استانداران مرزی و در سطح ملی امضا شده است اما خبری از اجرای آن نیست. اگر این کارگروه‌ها اجرای بخش‌هایی از تفاهم‌نامه‌ها را دنبال کنند، نتیجه‌بخش خواهد بود.

او افزود: ارتباط اتاق‌های شهرهای مرزی اندک است که امیدواریم افزایش یابد. همچنین امیدواریم اتاق عراق در جهت رفع محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها که در برخی مرزها اعمال می‌شود، تلاش کنند.

بر اساس این گزارش، هیات اقتصادی ایران که به سرپرستی غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران و با همراهی محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، تعدادی از نمایندگان مجلس و گروهی از فعالان اقتصادی در عراق به سر می‌برد، امروز در همایش تجاری مشترک ایران و عراق شرکت کردند.

در این همایش که به میزبانی عبدالرزاق الزهیری رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عراق و گروهی از تجار عراق برگزار شد، تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور راه‌اندازی مرکز داوری مشترک به امضا رسید.