اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران: گره اقتصادی کشور با اعتماد به صادرکنندگان خوش‌نام باز می‌شود

اتاق ایران یکشنبه 10/Bahman/1400 10:52

معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران معتقد است: اعتماد به صادرکنندگان خوش‌نام می‌تواند گره اقتصادی را باز کند؛ اما باید فضای مناسب کسب‌وکار و تجارت برای این صادرکنندگان فراهم شود.

مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان قم با حضور معاون تشکل‌ها و امور استان‌های اتاق ایران، رئیس سازمان توسعه تجارت، فعالان اقتصادی و همچنین استاندار و مدیران دستگاه‌های دولتی و خصوصی استان قم برگزار شد.

مظفر علیخانی، معاون تشکل‌ها و امور استان‌های اتاق ایران در این مراسم گفت: دولت و مجلس در تلاش هستند تا با رفع موانع، گشایش‌های اقتصادی و جهش‌های صادراتی را ایجاد و به دنبال آن سفره‌های مردم را هم مطلوب‌تر کنند.

علیخانی با اشاره به اراده و تلاش دولت و مجلس برای برداشتن موانع و مشکلات بر سر راه صادرکنندگان، اظهار کرد: ما در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و باید با توجه به این فشارها زمینه‌های جهش صادرات را فراهم کنیم تا به دنبال آن رونق تولید، ثروت آفرینی و توزیع عادلانه ثروت و برندسازی کالاهای اسلامی و ایرانی که کارکردهای اقتصادی است برای کشور رقم زده شود.

او ادامه داد: رفع موانع صادرات برای دولت سیزدهم اهمیت دارد و در این زمینه مجلس و دولت تلاش دارند هرگونه مانع را از سر راه صادرات و صادرکنندگان برطرف کنند و در این زمینه گشایش‌هایی صورت گرفته که امید است این گشایش‌ها ادامه یابد تا به دنبال آن گشایش اقتصادی ایجاد و سفره‌های مردم هم مطلوب‌تر شود.

علیخانی ضمن تقدیر از مسئولان استانی برای پیگیری و رفع موانع صادرات در استان قم، تصریح کرد: دولت سیزدهم به دنبال رفع تعهدات ارزی و تأمین مواد اولیه برای صادرکنندگان است، تا به امروز موانعی برداشته شده و دولت قصد دارد موانع دیگر را هم رفع کند تا شاهد جهش‌های خوب صادراتی باشیم.

معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران گفت: گره اقتصادی کشور با اعتماد به صادرکنندگان خوش‌نام و نمونه کشور باز می‌شود و باید در این زمینه فضای مناسب کسب‌وکار و تجارت را برای این صادرکنندگان فراهم کنیم.