اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

رفع محدودیت‌های برقی صنایع از ۱۱ بهمن

اقتصادی یکشنبه 10/Bahman/1400 13:18

سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر برق کشور تامین است و محدودیت‌هایی که در برخی از صنایع اعمال شده است نیز تا دوشنبه ۱۱ بهمن ماه برطرف خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از خبرگزاری مهر مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه محدودیت‌های صنایع برای جلوگیری از کمبود در تأمین سوخت نیروگاه‌ها و براساس توافقنامه‌ها عملیاتی شده است افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده باید تا ۳۰ درصد از میزان مصرف صنایع محدود می‌شد که فقط ۲۰ درصد محقق شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ مگاوات محدودیت در صنایع اعمال شده است گفت: برق بخش عمده‌ای از صنایع از جمله صنایع فلزی مانند مس و آلومینیوم با محدودیت مواجه نیست البته صنایع دیگری مانند کاشی، خودرو سازی، مترو و نقلیه نیز کمبودی ندارند.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در حال حاضر برق کشور تأمین است و محدودیت‌هایی که در برخی از صنایع اعمال شده است نیز تا دوشنبه ۱۱ بهمن ماه برطرف خواهد شد.

رجبی مشهدی گفت: هفته گذشته به دلیل ایجاد وقفه در تأمین گاز و سوخت نیروگاه برای مدیریت شرایط مجبور به اعمال محدودیت برخی صنایع شدیم که این برنامه با همکاری وزارت صمت و طبق اولویت بندی انجام شده است.

وی افزود: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی دمای هوا در حال افزایش است که این موضوع سبب کاهش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری خواهد شد بنابراین تأمین سوخت نیروگاه‌ها با محدودیت مواجه نیست و به همین دلیل محدودیت اعمال شده در برخی از صنایع از دوشنبه برطرف خواهد شد.