اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

بهبود زیرساخت‌های بندر تجاری شادگان به رونق اقتصادی منطقه منجر می‌شود

اتاق اهواز پنجشنبه 28/Bahman/1400 09:37

دبیر کل اتاق بازرگانی اهواز با تاکید بر اهمیت حمل و نقل دریایی در امر تجارت گفت: ایجاد زیرساخت‌ها در بندر تجاری شادگان باعث رونق اقتصادی منطقه و افزایش عملکرد تجارت خارجی خوزستان خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز محمد نجفیان در حاشیه بازدید اعضای کارگروه پایش رفتار تجاری خوزستان از بندر شادگان بیان کرد:تسریع در تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری در این بندر علاوه بر تامین کالاهای مورد نیاز، به افزایش صادرات محصولات غیرنفتی از خوزستان منجر می‌شود.
وی با بیان اینکه این بندر از ظرفیت لازم برای حضور شرکت‌های کشتیرانی برخوردار است گفت: تجار و بازرگانان خوزستان تمایل دارند که محصولات خود را از طریق بنادر و گذرگاه‌های مرزی خوزستان به بازارهای هدف صادرات کنند لذا تسریع در تکمیل زیرساخت‌های بندری در شادگان ضروری است.
وی بیان‌ کرد: یکی از مهمترین مزایای حمل و نقل کالا از طریق کشتی، کاهش هزینه‌ها است که در این زمینه بندر شادگان می‌تواند در امر واردات و صادرات کالاهای تجاری از فعالیت بیشتری برخوردار شود.
نجفیان گفت: اتاق بازرگانی اهواز آمادگی دارد تا برای رونق بندر تجاری شادگان با دستگاه‌های مربوطه از جمله اداره کل بنادر و دریانوردی و همچنین گمرک استان همکاری‌ لازم را داشته باشد.
عضو کارگروه پایش رفتار تجاری خوزستان ادامه داد: با تعامل و همکاری بین بخش خصوصی و همچنین دستگاه‌های اجرایی مربوطه، تلاش خواهد شد چالش‌های موجود با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار و همچنین توسعه صادرات غیرنفتی برطرف شوند.
دبیرکل اتاق بازرگانی اهواز از افزایش سهمیه سفر لنج‌های باری در بندر شادگان به عنوان یک ظرفیت مناسب برای افزایش سطح مبادلات تجاری در این بندر یاد کرد و گفت: این روند در افزایش پهلوگیری کشتی‌ها و لنج‌های باری در این بندر از تاثیر بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.
بندرشادگان به عنوان هفتمین بندر تجاری خوزستان در مساحتی حدود سه هکتار و با هزینه افزون بر ٤٠٠ میلیارد ریال از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تکمیل شده است.
این بندر تجاری مشتمل بر ۲پست اسکله از نوع شمع و عرشه بتنی به طول ١٠٣ متر و عرض ١٢ متر و ۲ پل دسترسی است.
این بندر محلی با عمق اسکله حداقل ۵.۵ متر در شرایط جزر و ظرفیت پذیرش شناورهای زیر پنج هزار تن، ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود ١٠٠ هزار تن در سال را دارد و رونق کسب و کار و تجارت در شهرستان شادگان از اهم اهداف بهره برداری از آن به شمار می‌آید.
شادگان در جنوب خوزستان واقع است و از طریق خورهای منطقه به آب‌های خلیج فارس راه دارد.