اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

تجارت ۱۶۲میلیون‌دلاری ایران و اوکراین طی ۱۰ماهه امسال

اقتصادی دوشنبه 09/Esfand/1400 08:32

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و اوکراین با اعلام "در مجموع طی ۱۰ماهه امسال تجارت خارجی ما با اوکراین ۱۶۲میلیون دلار بوده است"، گفت: بروز جنگ در کشور اوکراین باعث شده است سرمایه‌گذاری ما در بخش کشت فراسرزمینی دچار اختلال شود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از تسنیم سید رضا نورانی در رابطه تبادلات تجاری ایران و اوکراین، اظهار داشت: به‌دلیل غنی بودن خاک اوکراین، ایران سرمایه‌گذاری مختلفی در بخش کشت فراسرزمینی در این کشور انجام داده است به‌نحوی که یکی از سیاست‌های ما تولید محصولات کشاورزی از جمله غلات در این کشور است.

وی با بیان اینکه "بروز جنگ در کشور اوکراین باعث شده است سرمایه‌گذاری ما در بخش کشت فراسرزمینی دچار اختلال شود"، گفت: ما امیدواریم این موضوع در اسرع وقت با پایان مناقشات برطرف گردد.

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و اوکراین با اعلام اینکه "ما تجارت دوجانبه‌ای نیز با اوکراین داریم"، افزود: در بخش صادرات ما محصولات کشاورزی، پوشاک و اقلام دیگری به این کشور صادر و از اوکراین برخی از محصولات از جمله غلات وارد می‌کنیم.

نورانی با تأکید بر اینکه "در ده‌ماهه امسال تبادلات تجاری ایران و اوکراین افزایش پیدا کرده است"، گفت: در سال 99 واردات ایران از اوکراین حدود 198 هزار تن به‌ارزش 56 میلیون دلار بود، این روند در 10ماهه امسال به 174 هزار تن معادل 111 میلیون و 710 هزار دلار رسیده است.

وی ادامه داد: در بخش صادرات نیز در ده‌ماهه امسال ما با رشد 40درصدی نسبت به سال گذشته روبه‌رو شده‌ایم به‌نحوی که در این مدت 76 هزار تن به‌ارزش 50 میلیون دلار صادرات به این کشور داشته‌ایم. اقلام صادراتی ما به این کشور شامل ماهی، پسته، انگور، شیلات، مواد غذایی و اقلام شیمیایی و معدنی است.

نورانی تصریح کرد: در مجموع طی 10ماهه امسال تجارت خارجی ما با اوکراین 257 هزار تن معادل 162 میلیون دلار بوده است.