اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

عموری: توافق های تجاری و اقتصادی تاثیرگذاری با عمان در پیش است

اتاق اهواز یکشنبه 15/Esfand/1400 08:53

نائب رئیس اتاق مشترک ایران و عمان گفت: فعالیت های موجود با محوریت این اتاق نشان می دهد که توافق های تجاری و اقتصادی تاثیرگذاری با کشور عمان در پیش است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، شهلا عموری در خصوص دستاوردهای دومین همایش تجاری ایران و عمان که روز گذشته در محل اتاق ایران برگزار شد، اظهارداشت: این همایش به همت اتاق مشترک ایران و عمان برگزار شد که قطعا می تواند منشاء دستاوردها و گشایش های اقتصادی بسیار چشم گیری برای کشورمان باشد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش مبادلات تجاری دو کشور مهمترین هدف برگزاری این همایش محسوب می شود گفت: در این راستا تفاهمنامه های بسیار خوبی منعقد شده است که از جمله آنها می توان به افزایش اعزام هیات های تجاری تخصصی اشاره کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز بیان داشت: همچنین مشارکت بازرگانان هر دو کشور در نمایشگاه های تخصصی از جمله دیگر توافق های صورت گرفته است که در رونق صادرات کالاهای ایرانی تاثیرگذار خواهد بود.

عموری همچنین به پیگیری های اتاق مشترک ایران و عمان در راستای حذف ممنوعیت های صادراتی به کشور عمان از وزارتخانه های صمت و جهادکشاورزی اشاره کرد و گفت: پیگیری های لازم در این رابطه با جدیت انجام می شود و امیدواریم در صورت تحقق، شاهد رشد اقتصادی و افزایش مبادلات تجاری بین ایران و عمان باشیم.

بر اساس این گزارش، طی 11 ماه نخست سال جاری بیش از 638 میلیون دلار کالای ایرانی به کشور عمان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (387 میلیون دلار) رشد 65 درصدی صادرات را نشان می دهد.