اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

ریاست دوره‌ای اتاق بازرگانی و صنعت اکو به اتاق ایران واگذار شد

اتاق ایران چهارشنبه 18/Esfand/1400 10:14


در نوزدهمین مجمع عمومی اتاق بازرگانی و صنعت اکو ریاست دوره‌ای دبیرخانه اتاق اکو برای یک دوره سه ساله به اتاق ایران منتقل شد.

نوزدهمین مجمع عمومی اتاق بازرگانی و صنعت اکو با مشارکت روسا و اعضای ارشد اتاق‌های کشورهای عضو به صورت مجازی برگزار شد.

با برگزاری این مجمع ریاست دوره‌ای دبیرخانه اتاق بازرگانی و صنعت اکو برای یک دوره سه ساله از ترکیه به ایران منتقل شد. در این نشست غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران به عنوان رئیس دوره‌ای اتاق بازرگانی و صنعت اکو، محمدرضا کرباسی معاون بین‌الملل اتاق ایران را به عنوان دبیرکل اتاق بازرگانی و صنعت اکو معرفی کرد.

سازمان همکاری اقتصادی یا اکو  یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است که از ۱۰ کشور ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان تشکیل شده است. این سازمان چیزی حدود حدود ۴۸۰ میلیون نفر جمعیت و هشت میلیون و ۶۲۰ هزار و ۶۹۷ کلیومتر مربع مساحت را شامل می شود. بر این اساس این سازمان از منابع نفت، گاز و جذابیت های گردشگری، کشاورزی و صنعتی برخوردار است.

دبیرخانه دائمی سازمان اکو در تهران مستقر است اما دبیرخانه اتاق بازرگانی و صنعت اکو به صورت گردشی و در دوره‌های سه ساله میان اعضا منتقل می‌شود. حالا برای یک دوره سه ساله هر دو دبیرخانه در تهران مستقر خواهد بود. موضوعی که کرباسی دبیرکل جدید اتاق بازرگانی و صنعت اکو در نوزدهمین مجمع این اتاق به آن اشاره و ابراز امیدواری کرد بتوان نشست‌های منظمی بین اتاق بازرگانی و صنعت اکو و سازمان اکو در چارچوب بررسی ابعاد همکاری‌های مشترک و استفاده از ظرفیت بخش‌های خصوصی در توسعه همکاری‌ها برگزار کرد.   

مشروح نوزدهمین نشست مجمع عمومی اتاق اکو را اینجا بخوانید.