اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

مشکل تجار خوزستانی برای دریافت کدینگ گمرکی پیگیری می‌شود

اتاق اهواز چهارشنبه 18/Esfand/1400 22:04

 دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: اتاق بازرگانی در تلاش است تا مشکلات مربوط به دریافت کدینگ گمرکی ویژه تجار استان خوزستان را پیگیری و نسبت به رفع چالش‌های پیش روی آنها اقدام کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز محمد نجفیان  با اشاره به اینکه طی‌ماه های اخیر برخی از فعالان اقتصادی و بازرگانان خوزستان برای دریافت کدینگ گمرک دچار مشکل شده‌اند اظهار داشت: کدینگ کارت بازرگانی برای شناسایی صاحبان کالا، اظهارکننده و نمایندگان آنان در سامانه گمرک بکار می‌رود.

وی ادامه‌داد: تمامی دارندگان کارت بازرگانی که متقاضی صادرات و یا واردات کالا هستند برای تسلیم اظهارنامه به گمرکات اجرایی کشور باید از قبل در سامانه کدینگ گمرک، کد اختصاصی دریافت کرده باشند.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز تصریح‌کرد: دریافت نکردن این کد باعث رد اظهارنامه‌ها از سوی گمرک می‌شود.

نجفیان خاطر نشان‌ کرد: برهمین اساس در صورتی که اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز در زمینه دریافت کدینگ گمرکی خود با مشکل روبرو باشند، می‌توانند موارد را از طریق شبکه پیام رسان واتساپ (09304553097) به این اتاق اعلام کنند تا پیگیری لازم در دستور کار قرار گیرد.

براساس این گزارش، خوزستان با دارا بودن مرزهای خاکی و آبی یکی از استان های مهم و استراتژیک در بخش صادرات و واردات در سطح کشور است.