اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

بخش خصوصی باید جایگاه خود را در اقتصاد کشور بازپس بگیرد

اقتصادی دوشنبه 23/Esfand/1400 09:39

رئیس اتاق بازرگانی اهواز بر بازپس‌گیری جایگاه بخش خصوصی در اقتصاد کشور تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، شهلا عموری در بیست و یکمین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران، حاکم شدن فشارهای تحریم در کنار شیوع ویروس کرونا را مورد توجه قرار داد و در عین حال اختلاف‌ قوای سه‌گانه، ناکارآمدی مدیریت‌ها و غیره را از جمله مشکلات اقتصادی امروز کشور دانست.

او ادامه داد: بخش خصوصی در این عرصه هرگز از آسیب‌های اقتصادی در امان نماند و هر روز شاهد تضعیف جایگاه خود بود. متاسفانه این روند ادامه پیدا کرده است.

این فعال اقتصادی فراموش شدن جایگاه بخش خصوصی و اتاق ایران را ناشی از سکوت در برابر رفتارهای بیرون از بخش خصوصی و مطالبه‌گر نبودن اتاق ایران ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه نقشه راهی برای حرکت بخش خصوصی طراحی نکردیم و حال باید پاسخ داد که مسئول این وضعیت کیست؟ دفاع از کیان اتاق و برگشتن به ریل اصلی، خواسته امروز فعالان اقتصادی است.

عموری تصریح کرد: در این بین بخش خصوصی چه در دوران برجام و چه در دوران شدت گرفتن تحریم‌ها برنامه‌ای برای حرکت بخش خصوصی نداشت و تنها درگیر روزمرگی شد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران به ارکان و ساختار اتاق ایران اشاره و ظرفیت‌های موجود را قابل توجه توصیف کرد و افزود: شاهد هستیم که برخی از این ارکان و بخش‌ها کنار گذاشته شده‌اند و بی‌توجه به ظرفیت‌های خود، حرکت می‌کنیم. باید گرد هم بیاییم و اجازه ندهیم عده‌ای خارج از اتاق برای بخش خصوصی تصمیم بگیرند.

او شفافیت را اصل مهمی خواند و افزود: اصلاحات ساختاری در اتاق ایران یک ضرورت است و با توجه به شرایط کنونی هیچ تغییری در سیستم اداره اتاق ایران به صلاح نخواهد بود و باید به اجرای برخی اصلاحات اکتفا کرد.