اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی ۲ درصد کمتر شد

اتاق ایران سه شنبه 24/Esfand/1400 11:49

بنابر گزارش مرکز آمار ایران با وجود افزایش 35 درصدی میزان عرضه گوشت طیور در بهمن امسال نسبت به بهمن سال گذشته، اما این میزان نسبت به دی ماه امسال دو درصد کاهش داشته است.
مرکز آمار ایران نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور در بهمن امسال را منتشر شد. بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در بهمن ۱۴۰۰ جمعاً ۱۹۶ هزار و ۶۶۰ تن گزارش شده، که سهم گوشت ماکیان (مرغ و خروس) بیش از سایر انواع طیور بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت ماکیان (مرغ و خروس) با ۱۸۹ هزار و ۵۰۷ تن، ٩٦.٤ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون هم با دو هزار و ۵۹۱ تن ۱,۳ درصد، بلدرچین با ٢٣١ تن ۰.۱ درصد و سایر انواع طیور با چهار هزار و ۳۳۱ تن ٢.٢ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در بهمن ۱۴۰۰ با ماه مشابه سال ۱۳۹۹ نشان‌دهنده افزایش ٣٥ درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت در بهمن ۱۴۰۰ نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۹ برای ماکیان (مرغ و خروس) ٣٣ درصد، برای بوقلمون ٣٠ درصد، برای بلدرچین ٤٩ درصد و برای سایر انواع طیور ١٧٧ درصد افزایش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در بهمن ۱۴۰۰ نسبت به ماه قبل از آن یعنی دی ماه در حدود ٢ درصد کاهش داشته است.