اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

رئیس اتاق بازرگانی اهواز خبر داد : رفع تعلیق کارت‌های بازرگانی متعهدین ارزی سال ۱۴۰۰ به صورت مشروط

اتاق اهواز یکشنبه 07/Farvardin/1401 09:25

رئیس اتاق بازرگانی اهواز از رفع تعلیق کارت های بازرگانی متعهدین ارزی حاصل از صادرات سال ۱۴۰۰ به صورت مشروط خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز شهلا عموری ، در خصوص آخرین جزییات رفع تعلیق کارت های بازرگانی صادرکنندگان دارای تعهدات ارزی اظهارکرد: با توجه به تعلیق کارت های بازرگانی صادرکنندگانی که در سال ۱۴۰۰ فعالیت داشته اند و موفق به انجام تعهدات ارزی نشدند، سازمان توسعه تجارت برای رفع تعلیق این دسته از بازرگانان تمهیداتی اعمال کرده است.

وی افزود: بر اساس تصمیم این سازمان، تعلیق کارت های بازرگانی صادرکنندگان سال ۱۴۰۰، در صورت ارائه تعهدنامه محضری مبنی بر عدم انجام صادرات و انجام واردات کالا به منظور انجام تعهدات ارزی، رفع خواهد شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه الزام تعیین شده برای بازگشت ارز حاصل از صادرات یکی از مشکلات جدی در حوزه تجارت خارجی است، گفت: بازگشت ارز حاصل از صادرات بخش قابل توجهی از حجم صادرات محصولات ایرانی را تحت تاثیر قرار داده است.

عموری با تاکید بر اینکه در پیگیری رفع مسائل و مشکلات مربوط به تعهد ارزی صادرکنندگان تلاش های زیادی از سوی اتاق بازرگانی اهواز انجام شده است، افزود: به دلیل مشکلات پیش آمده، حجم صادرات محصولات تولیدی کشور کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" عنوان کرد: تحقق این شعار در گروی بررسی کارشناسی بخشنامه هایی مانند تعهدات ارزی صادرکنندگان است و در این زمینه تقویت هرچه بیشتر بخش تولید ارتباط مستقیمی با صادرات دارد و باید به آن توجه جدی شود.