اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

فعالیت تجاری در مرز چذابه از سرگرفته شد

اتاق اهواز یکشنبه 07/Farvardin/1401 09:36

 دبیرکل اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به خرابی باسکول در مرز شیب عراق در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ که منجر به توقف فعالیت تجاری در این مرز شده بود گفت: این دستگاه تعمیر و فعالیت تجاری مرز چذابه از روز شنبه از سر گرفته شد.

 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز ، محمد نجفیان روز شنبه  بیان کرد: باسکول مرز شیب عراق توسط ایران نصب شده بود که در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ دچار نقص فنی شد و ورود کالاهای تجاری ایران از مرز چذابه متوقف  شد.

وی گفت: با پیگیری صورت گرفته، کار تعمیر این دستگاه، پنجشنبه هفته گذشته به اتمام رسید و در نهایت با تایید فنی مقامات عراقی از روز شنبه مورد بهره برداری دوباره قرار گرفت.

دبیر کل اتاق بازرگانی اهواز اضافه کرد: در نخستین روز از فعالیت تجاری مرز چذابه در سال جدید، تعداد ۲۳۰ کامیون حامل محصولات صادراتی ایران که بیشتر تره بار هستند به کشور عراق صادر شد.

‌نجفیان ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته، مرز چذابه فعالیت تجاری در این گذرگاه ادامه دارد.

مرزهای زمینی چذابه، شلمچه و مرز دریایی خرمشهر به تدریج از تیر ۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق برای صادرات کالا و در مهر همان سال برای عزیمت کاروان های زیارتی عتبات عالیات بازگشایی شدند.

استان خوزستان با ۲ استان میسان عراق با مرکزیت شهر العماره و استان بصره با مرکزیت شهر بصره مناسبات تجاری ، فرهنگی و آموزشی دارد.

مرز بین‌المللی چذابه در شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان واقع است.