اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

مصرف بنزین در تعطیلات نوروزی خوزستان رکورد زد

اقتصادی سه شنبه 16/Farvardin/1401 12:47

مدیرشرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) گفت: در۱۳روز نخست امسال ، مصرف روزانه بنزین در خوزستان رکورد زد و به رقم ۴.۶میلیون لیتر رسید.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز نعمت‌الله نجفی افزود: میزان مصرف روزانه بنزین در تعطیلات نوروزی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۵درصد افزایش یافته است که این رقم یک رکورد جدید محسوب می‌شود.
وی گفت: مصرف گازوییل نیز در ۱۳ روز نخست امسال ۱۱درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و مصرف روزانه آن در محدوده شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) به ۲.۲ میلیون لیتر رسید که این هم یک رکورد جدید در مصرف این فراورده است.
وی از افزایش مصرف گاز سی.ان.جی در ۱۳روز نخست سال ۱۴۰۱ در استان خوزستان خبر داد و افزود:افزایش سفرهای نوروزی علت اصلی رشد مصرف حامل های انرژی در استان بوده است.

استان خوزستان ۲ شرکت پخش فراورده های نفتی در اهواز و آبادان دارد
بر اساس آمار رسمی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خوزستان ، از ۲۵اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ حدود پنج میلیون و ۳۸۲هزار و ۱۰۲ مسافر به خوزستان سفر کردند.
حجم تردد خودروهای خروجی و ورودی به خوزستان در این مدت ۱۵میلیون و۲۰۰ هزار دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷۹درصد افزایش نشان می‌دهد.  
سفرهای نوروزی به خوزستان در ۲ سال اخیر به علت همه گیری ویروس کرونا به شدت کاهش یافته بود.