اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

نائب رئیس اتاق بازرگانی اهواز: دستگاه ایرانی بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنایع کشور عمان نصب شد

اتاق اهواز شنبه 27/Farvardin/1401 09:36

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: دستگاه ایرانی بهینه سازی مصرف انرژی که توسط مخترع خوزستانی ساخته شده در خطوط تولید کارخانه "Synergies Castings LLC" کشور عمان با موفقیت نصب و در مدار این واحد صنعتی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز سیدسلطان حسینی امین ،  به تقویت صادرات دانش فنی مهندسی به عمان با پیگیری‌ تیم اختراعات اتاق بازرگانی اهواز اشاره‌کرد و اظهارداشت: دستگاه بهینه‌سازی مصرف انرژی که توسط این تیم برای بکارگیری در صنایع مختلف کشور عمان معرفی شد، در خطوط تولید کارخانه Synergies Castings LLC"" مورد استفاده قرار گرفت و کاهش مصرف برق این کارخانه را ایجاد کرده است.

 نائب رئیس اول اتاق اهواز افزود: پیش از این نیز، فرآیند بررسی کارشناسی این دستگاه در محل اتاق بازرگانی اهواز و با حضور نماینده مشترک وزارتخانه‌های نیرو و کشاورزی عمان انجام شد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه کشور عمان در زمینه استفاده از برق با محدودیت‌های زیادی برخوردار است گفت: آزمایش عملی دستگاه بهینه‌سازی انرژی در کارخانه "Synergies Castings LLC" با حضور مدیرعامل آن "احمد المزروعی" با موفقیت انجام شد.

حسینی امین با بیان اینکه این شرکت در مساحتی بالغ بر ۲۵۰ هزار متر قرار دارد گفت: این کارخانه سالانه یک میلیون ۲۰۰ هزار رینگ خودرو تولید می‌کند.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان‌کرد: همچنین در نشستی که با مدیرعامل این شرکت انجام شد، توافق‌های تجاری خوبی برای واردات محصولات این کارخانه به ایران انجام شد که می‌تواند تقویت صنعت خودروسازی کشورمان را درپی داشته باشد.

حسینی امین با اشاره به روابط بسیار خوب و نزدیک ایران و عمان بیان‌داشت: همکاری مشترک ایران و عمان در زمینه تولید رینگ خودرو ، کاهش بخش قابل توجهی از تحریم‌های مربوط به صنعت خودروسازی را درپی دارد.

وی بیان‌داشت:  با توجه به بهره‌مندی خطوط تولید کارخانه "Synergies Castings LLC" از دستگاه ایرانی بهینه‌سازی انرژی، هزینه تولید تمام شده محصول کاهش یافته و واردات رینگ انواع خودرو به ایران با توجیه اقتصادی بیشتری صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش این کارخانه دارای مدرن ترین خط تولید رینگ خودرو در منطقه خاورمیانه است.