اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

عراق مسیر ترانزیتی مناسبی برای صادرات سازه‌های فلزی به کشور سوریه است

اتاق اهواز دوشنبه 29/Farvardin/1401 20:56

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: عراق برای تعدادی از مرزهای مشترک با ایران، کد ترانزیتی تعریف کرده که این امر باعث دسترسی بهتر سازندگان و صادرکنندگان سازه‌های فلری کشورمان به بازار سوریه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز ، شهلا عموری دوشنبه در نشست بررسی تولید و صادرات سازه‌های فولادی کشور در محل اتاق بازرگانی اهواز اظهارداشت: واحدهای تولیدی سازه های فولادی در ایران از توانمندی های بسیار خوبی در زمینه ساخت تجهیزات و سازه های فلزی برخوردار هستند.

وی بیان‌داشت: استان خوزستان به واسطه برخورداری از صنایع بالا دست فولادی و همچنین واحدهای تولیدی فلزی، می‌تواند در عرصه صادرات محصولات فلزی به کشورهای حوزه خلیج فارس عملکرد بهتری داشته باشد.

 دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان از دو مرز زمینی با کشور عراق و همچنین مرزهای آبی با کشور کویت و همچنین دسترسی مناسب به کشور عمان برخوردار است گفت: این درحالی است که دولت عراق برای تعدادی از مرزهای تجاری خود با ایران کد ترانزیت کالا تعریف کرده که این امر در توسعه مبادلات تجاری ایران از نقش تاثیرگذاری برخوردار است.

عموری اضافه‌کرد: کشور سوریه در مرحله بازسازی خرابی‌های ناشی از جنگ قرار دارد و به خدمات و دانش فنی تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی کشورمان نیاز زیادی دارد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان اضافه‌کرد: مرزهای دارای کد ترانزیت با کشور عراق بخصوص مرزهای خوزستان با این کشور، بهترین مسیر برای صادرات کالا به سمت کشور سوریه محسوب می‌شوند.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز در بخش دیگری از این نشست به انعقاد تفاهمنامه انجمن همگن فلزی خوزستان با شرکت فولاد اکسین به منظور اختصاص سهمیه مواد اولیه به واحدهای تولیدی پایین دست با مشارکت دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اشاره‌کرد و افزود: همواره تامین مواد اولیه مهمترین مطالبه واحدهای تولیدی پایین دست مجتمع های فولادی است.