اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

هنوز ظرفیت‌های خوزستان در ساخت تجهیزات صنعتی برای کشور شناخته شده نیست

اتاق اهواز دوشنبه 29/Farvardin/1401 22:31

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی اهواز گفت :هنوز ظرفیت‌های خوزستان در ساخت تجهیزات صنعتی برای کشور شناخته شده نیست

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز سید محمد جواد امانی در نشست بررسی تولید و صادرات سازه‌های فولادی کشور  با اشاره به فعالیت صنایع مادر در بخش تولید محصولات فولادی گفت: به واسطه استقرار این صنایع در استان، مجموعه‌های فلزی پایین دست متعددی شکل گرفته‌اند که طی ادوار مختلف به توانمندی‌های زیادی دست پیدا کرده‌اند.

وی ادامه‌داد: مجموعه‌های پایین دست فلزی در استان به‌رغم برخورداری از ظرفیت‌های بسیار بالا اما توانمندی‌های آنها در ساخت انواع تجهیزات صنعتی (در بخش گاز، نفت، پتروشیمی، حفاری ) برای کشور ناشناخته است.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی اهوا به فشارهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه در زمینه تولید کشور اشاره‌کرد و گفت: با وجود این فشارها، همچنان واحدهایی هستند که به فعالیت خود ادامه داده‌اند و در راستای منافع اقتصادی کشور تلاش کرده‌اند و برخی از آنها به شرکت‌های دانش بنیان نیز تبدیل شده‌اند.

امانی خاطرنشان‌کرد: حمایت از این مجموعه های پایین دست امری ضروری است و تهیه مواد اولیه به عنوان مهمترین مطالبته آنها باید با شرایط بهتری تامین شود تا بتوانند به بقاء خود ادامه دهند.

بر اساس این گزارش، مواد اولیه فلزی بخصوص ورق فولادی مهمترین چالش واحدهای تولیدی سازه های فولادی است که باعث کاهش ظرفیت تولید آنها شده است.