اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

پیام تسلیت رئیس اتاق بازرگانی اهواز به مناسبت شهادت امام علی (ع)

اتاق اهواز شنبه 03/Ordibehesht/1401 10:35

رئیس اتاق بازرگانی اهواز در پیامی شهادت مظلومانه حضرت امیرالمومنین علی (ع) را به محبان و رهروان آن حضرت تسلیت گفتند و از خداوند متعال خواستار استفاده و بهره مندی همگان از فیض شب‌های قدر شدند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز، متن پیام به این شرح می باشد:
علی (ع) صرفاً یک مرد از مجموعه ی بزرگ مردان تاریخ اسلام نیست بلکه جزء بزرگ آن و رکن رکین ولایت و تبلور عدالت و شجاعت بود و به همین دلیل است که برغم گذشت قرنها از زمان شهادت ایشان هنوز هم بعنوان اسوه و الگوی حکومت داری دینی به آن نگاه می کنیم و در شهادت مظلومانه اش به ماتم می نشینیم.
آیا معادله ی عجیبی نیست که مظهر عدالت و آزادگی بواسطه ی شمشیر نفاق و تحجر به شهادت می رسد؟ عجیبتر آنکه درست در زمانی که شمشیر کینه و نفاق بر فرق مبارک این امام فرود می آید، صدای " فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَه " سکوت نمازگزاران را می شکند.
سئوال این است که چرا علی (ع) که خلیفه و حاکم زمان خود بود و به همه ی ابزار قدرت دسترسی داشت، از لحظه ی جدا شدن از زندگی بعنوان پیروزی تعبیر می کند؟ پاسخ این است که اولیاء الله بخوبی می دانند که پس از این دنیا،  دنیای زیبا و پایدار دیگری در انتظار آنان است. علی (ع) به یقین می داند که در آنجا حبیب خدا و محبوبش رسول الله (ص) و سایرِ عزیزانش را می بیند.

همیشه نوشتن در باره شخصی همچون علی (ع) که در دایره ی زمان و مکان قرار نمی گیرد، کار آسانی نیست. شاید دلیل این سختی آن باشد که انسان در انتخاب محتوا برای نوشته اش متحیر می شود از کدام بخش از شخصیت علی (ع) سخن بگوید و بنویسید. از قضاوت و عدالتِ بی نظیرش بگوید یا از شیوه ی حکومتش یا از نحوه ی توزیع بیت المال یا از شجاعتش در جنگها، از کدام جهت و جنبه می توان نوشت؟ مسئله این است که وقتی تنوع در صفات نیک و ارزنده بسیار زیاد باشد، انتخاب نیز سخت و سختتر می شود.
به نمایندگی از فعالان اقتصادی استان خوزستان، ضمن آرزوی قبولی عبادات همگان، از خداوند متعال تقاضا می کنم توفیق بهره مندی از برکات شبهای قدر را نصیب همه ما بگرداند و ما را از محبان واقعی و همیشگی حضرت امیرالمومنین (ع) و خاندان مطهرش قرار دهد.

شهلا عموری
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز