اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

زمینه ایجاد شهرک فناوری خرما در خوزستان فراهم شود

اتاق اهواز یکشنبه 04/Ordibehesht/1401 13:04

رییس کمیته خرمای کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اهواز گفت: امکان ایجاد زمینه لازم برای احداث شهرک فناوری خرما در خوزستان با توجه به نامگذاری امسال با عنوان سال "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" ، فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز  موسی موسوی در نشست کمیته خرمای کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اهواز در محل این اتاق بیان کرد: صنعت خرما در خوزستان از جنبه‌های قابل توجهی برای توسعه سرمایه گذاری برخوردار است که با دانش بنیان شدن واحدهای تبدیلی و صنعتی فعال در این حوزه، امکان ایجاد ارزش افزوده بیشتری را برای خوزستان به وجود می‌آورد.

وی ادامه‌داد: مشوق‌های بسیار خوبی از سوی دولت برای حمایت از شرکت های دانش بنیان تعیین شده و با استفاده از آنها، علاوه بر بهبود شرایط اقتصادی، فرصت‌های مناسب شغلی ایجاد می‌شود.

وی ایجاد شهرک فناوری خرما را در خوزستان یک ضرورت بیان کرد و گفت: این شهرک می‌تواند محلی برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان باشد که در حوزه مواد غذایی با محوریت خرما فعالیت دارند.

موسوی با اشاره به اینکه تبدیل واحدهای تبدیلی و بسته بندی خوزستان به شرکت‌های دانش بنیان با مشارکت و حمایت بنیاد برکت از شتاب بیشتری برخوردار می‌شود افزود: آمادگی این بنیاد برای پشتیبانی از طرح اشتغالزای استان فرصت مناسبی است که سرمایه‌گذاران می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در صورت تبدیل صنایع تبدیلی محصول خرما به واحدهای دانش بنیان، تحول چشمگیری در حوزه تجارت داخلی و خارجی صنعت خرما را شاهد خواهیم شد.